Wyłowione z Sieci - Gry PC
SS-NG #32 Czerwiec 2005
2






Kuba "kYuba" Bujakowski
  E3 W LICZBACH


Źródło: Gry-OnLine.pl
Według udostępnionych danych, ponad 70,000 branżowych specjalistów z 79 krajów odwiedziło tegoroczne targi. Idąc dalej, wszyscy odwiedzający mogli trafić na stoiska około 400 firm, które w sumie zajmowały powierzchnię około 60,778 metrów kwadratowych i na których zaprezentowano ponad 5,000 gier video (1,000 z nich to rynkowe debiuty, o jakich wcześniej nie wspominano), a także wiele innych, elektroniczno-rozrywkowych produktów (konsole przenośne, PlayStation 3, Xbox 360, etc). Warto także zaznaczyć, że zarówno producenci, jak i wydawcy zapewnili, że około 80% z tych wszystkich 5,000 pokazanych tytułów doczeka się swojej premiery przed końcem 2005 roku. Rozmach omawianej ekspozycji widać chociażby w naszej relacji ze słonecznego miasta aniołów, dostępnej ciągle pod tym adresem.

  1C W POLSCE


Źródło: GryOnLine.pl
Największy rosyjski wydawca oprogramowania – 1C – przejął jednego z największych wydawców w Europie Środkowej – Cenegę. Dla nas, Polaków, oznacza to z jednej strony to, że będziemy świadkami coraz ostrzejszej konkurencji pomiędzy rodzimymi dystrybutorami, z drugiej strony możemy się spodziewać, iż w niedługim czasie w Polsce zacznie się pojawiać w sklepach wiele gier produkcji naszych wschodnich sąsiadów, często dobrych gier, które przez lata miały problemy z dotarciem do naszego kraju. Znajdujący się w przygotowaniu na nasz rynek „pakiet promocyjny” to 25 tytułów: Adrenalin, Ascension to the Throne, Blood Magic, Borderzone, Brigade E5, Captain Blood, Cuban Missile Crisis, Desert Law, Outfront 2, Parkan II, Perimeter, PT Boats, Rig’n’rol, Snipe, Space Rangers 2, Sphere, Stalingrad, Star Wolves, Swashbucklers, Vivisector, Whirlwind of Vietnam, World War I, World War II, XIII Century Sword & Honor, You Are Empty.

Spora część z nich to tytuły, które już dawno temu zostały wydane w Rosji jak i na świecie, jednak część pozostaje nam jeszcze nieznana. Z całą pewnością jednak są to tytuły bardzo różnorodne, pokrywające szerokie spektrum oczekiwań graczy, a przy tym mające szansę być sprzedawanymi po niższych cenach.

  NADCHODZI PAINKILLER 2


Źródło: GryOnLine.pl
Obecna generacja platformy Microsoft Xbox jest dla polskich developerów gier właściwie niezbadaną sferą, więc powinna nas radować nadchodząca premiera (trzeci kwartał bieżącego roku) bestsellerowego produktu typu FPS pt. Painkiller w wersji dla konsoli ze stajni Billa Gatesa. Podczas prezentacji owej edycji na targach E3 2005 rodzima firma People Can Fly ujawniła pewną bardzo ciekawą wiadomość.

Mianowicie ludzie Adriana Chmielarza przygotowują sequel popularnego „Zabójcy Bólu”. Nie będzie to projekt pokroju Painkiller: Battle Out of Hell, ale pełnoprawna kontynuacja, oferująca nowe rozwiązania. Większej ilości konkretnych informacji dostarczą nam pewnikiem najbliższe miesiące.


  SERIOUS SAM 2

  DYSTRYBUCJA PREY ZBLIŻONA DO H-L2


Źródło: GryOnLine.pl
Nie tylko posiadacze PeCetów rozkoszować się będą nadchodzącą grą z gatunku FPS o tytule Prey. Developerzy z Human Head Studios przygotowują także wersję, przeznaczoną dla konsoli Microsoft Xbox 360. Dowiedzieliśmy się również, iż PeCetowa edycja ma być rozprowadzana w podobny sposób, jak Half-Life 2.
Amerykańska korporacja 3D Realms, pełniąca rolę wydawcy Prey, współpracuje bowiem z firmą DiStream, dostarczającą system elektronicznej dystrybucji oprogramowania a la Steam z Valve Software. Zatem owa technologia, nosząca nazwę Game xStream, zostanie użyta do przekazywania klientom za pośrednictwem Internetu zakupionych egzemplarzy gry. Analogicznie stanie się najprawdopodobniej w przypadku Duke Nukem Forever.

  WARHAMMER MORPG W 2007 ROKU


Źródło: GryOnLine.pl
Firma Mythic Entertainment (producent wydanej w 2001 roku gry Dark Age of Camelot), która aktualnie pracuje nad nową grą MMORPG o nazwie Imperator, poinformowała wczoraj, że stała się posiadaczem praw do realizacji programu bazującego na popularnej marce o nazwie Warhammer. Zgodnie z warunkami umowy pomiędzy Games Workshop a Mythic Entertainment, ten ostatni koncern zobowiązał się do produkcji programu MMORPG, który przeniesie tysiące graczy do fantastycznego, średniowiecznego świata, zagrożonego inwazją sił Chaosu. Plany są bardzo ambitne – przedstawiciele firmy już teraz zapowiadają, że postarają się, aby Warhammer w konwencji MMORPG była najlepszą grą tego typu, jaka kiedykolwiek ukazała się na rynku. Na zweryfikowanie tych zapewnień będziemy musieli jednak trochę poczekać. Produkt trafi na rynek nie wcześniej niż w 2007 roku.
  TRAILERY Z E3 (DZIĘKI UPRZEJMOŚCI GAMERSHELL)


Na stronie GamersHell.com a dokładnie pod tym linkiem, znaleźć możecie wszystkie zaprezentowane na tegorocznych targach E3 trailery. Oczywiście pliki można pobrać zupełnie za darmo. Enjoy!

  NOWE SZCZEGÓŁY NA TEMAT GUILD WARS


Źródło: Wirtualne Imperium Gier (gry.wp.pl)
Jeszcze podczas trwania tegorocznych E3 napływały do nas nowiny o najbliższej przyszłości Guild Wars, niedawno wydanego MMORPG’a. Dzisiaj znamy już kilka szczegółów o nowościach, jakie mają ze sobą przynieść kolejne aktualizacje.
Po osiągnięciu 20 levelu doświadczenia dostaniemy szansę wyboru drugiej profesji. ArenaNet oprócz tego typy zmian planuje wprowadzenie zupełnie nowego obszaru gry, na którym zobaczymy świeże questy, potwory i inne niespodzianki. Najbardziej wymagające i skomplikowane zadania mogą przynieść nam jako nagrodę aż 10,000 punktów doświadczenia. Szykuje się także wprowadzenie rozgrywek PvP między gildiami oraz tryb obserwatora, dzięki któremu nie uczestnicząc w walce obejrzymy ciekawe pojedynki.
ArenaNet planuje wydanie pierwszego oficjalnego i płatnego rozszerzenia na początku 2006 roku. Mniejsze update’y będą darmowe.

  ET: QUAKE WARS NIE JEST KONTYNUACJA ENEMY TERRITORY


Źródło: Wirtualne Imperium Gier (gry.wp.pl)
Jak się okazuje, Enemy Territory: Quake Wars nie ma absolutnie nic wspólnego z Wolfem oraz lubianym i darmowym Wolfenstein: Enemy Territory. Zastosowanie nazwy w nowej produkcji Carmack tłumaczy rozwiązaniami zastosowanymi w grze przez Splash Damage.

Skoro więc gra nie ma nic wspólnego z ET, nie będzie także darmowa, to może wypadałoby zmienić nazwę, lub chociaż przestawić kolejność wyrazów, aby uniknąć pomyłek i niedomówień.


  ET: QUAKE WARS

  DNF NA UKOŃCZENIU?


Źródło: Wirtualne Imperium Gier (gry.wp.pl)
Jak dowiedzieć można się w wypowiedzi Gorge’a Broussarda (pracownika 3d Realms), sami autorzy odpalają grę na kartach graficznych 9800 Pro, 6800GT lub 6800 Ultra – to może powiedzieć nam nieco o wymaganiach DNF. Dalej Broussard pisze, że większość gry jest zrobiona, w tej chwili dodawane są nowe elementy i pomysły.
Bronie są gotowe – z dźwiękami, animacją i finalnymi teksturami, choć prawdopodobnie do projektu dojdzie jeszcze kilka dodatkowych gadżetów. Do tej pory wstawiono w świat DNF 15 typów przeciwników, trwają prace nad nowymi modelami. Na naszej drodze pojawi się kilku bossów.
Wszystkie te informacje niejako potwierdzają niedługie ukończenie tak wyczekiwanego projektu, że aż niemal w niego zwątpiono. Kiedy zobaczymy Duke Nukem Forever i czy okaże się on grą udaną? Na odpowiedź na to pytanie musimy jeszcze poczekać.

  BUENA VISTA GAMES ZDOBYWA LICENCJĘ NA TUROKA


Buena Vista Games ogłosiło, iż zakończyli swoją umowę z Classic Media, na mocy, której ci drudzy posiadali prawa do publikowania jakichkolwiek produktów związanych z serią TUROK. Propaganda Games, nowe Studio BV, założone w Vancouver będzie od dzisiaj pełnić rolę producentów gier, które mają nas podobno zachwycić swoim wykonaniem, natomiast Buena Vista zajmie się ich wydawaniem.

  UPADEK EIDOSA – ROZDZIAŁ OSTATNI


Źródło: GryOnLine.pl
Po wielotygodniowych bojach nadszedł w końcu kres jednego z większych, europejskich wydawców, firmy Eidos. "Ojcowie" m.in. Lary Croft przechodzą pod skrzydła innej brytyjskiej firmy wydawniczej, SCi. Kierownictwo SCi zapowiedziało zainwestowanie 114 milionów USD w kluczowe marki Eidosa oraz gry będące obecnie w produkcji.

Przejęcie Eidosa umacnia pozycję Wielkiej Brytanii na światowym rynku gier, i to w kluczowym momencie jego całościowego wzrostu. - powiedziała Jane Cavanagh, dyrektor wykonawczy SCi. - Jest to bardzo ekscytujący okres dla wszystkich osób związanych z SCi oraz Eidosem, i mamy nadzieję, że nasz plan zostania głównym graczem na rynku, powiedzie się.
Wyłowione z Sieci - Gry PC
SS-NG #32 Czerwiec 2005
2