-->\n" +"" ); noweOkienko.document.close(); noweOkienko.focus(); } //-->
  Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   19
         

Zbigniew "Emill" Pławecki


To był dobry rok dla twórców UNREAL TOURNAMENT’a. W marcu wydali UT 2004, ku uciesze i aprobacie całego środowiska, wprowadzono nowy tryb walki zespołowej – Onslaught. Twórcy mod’ów wydali ich niezliczone mnóstwo (że wymienię tu tylko Frag Ops, Red Orchestra czy Deathball’a).



By podtrzymać tą falę zainteresowania Epic i Atari planują w tym roku wydanie jeszcze jednej, odświeżonej wersji UT 2004, pod nazwą UNREAL TOURNAMENT 2004 EDITOR’s CHOICE EDITION. Znajdzie się w niej kilka nowych pojazdów i map autorstwa Epic dla trybu Onslaught, oraz najlepsze z amatorskich modów. Oficjalna pierwsza prezentacja gry miała miejsce na konferencji prasowej zwołanej przez Atari, na której gospodarzem był Cliff Bleszinski z Epic.
Nowe pojazdy to: Cicada, Paladin i SPMA. Cicada to dwu-osobowy „samolot”, przypominający powiększoną Mantę, z powiększonymi śmigłami i możliwością swobodniejszego latania, niż tylko unoszenie się na poduszce powietrznej nad powierzchnią ziemi. Pilot ma możliwość strzelania z dział plazmowych, rakiet („drugi ogień”), a do tego pod podwoziem zamontowana została wieżyczka, umożliwiająca ostrzelanie celów naziemnych i wypuszczanie flar mylących pociski AVRiL.

(kliknij aby powiększyć)


Pozostałe dwa pojazdy są naziemne – Paladin to średniej wielkości czołg, poruszający się na 8 kołach (więc może lepiej nazwać go transporterem opancerzonym :P ). Można z niego jednocześnie atakować wroga i poruszać się, a w drugim trybie, po naciśnięciu jednocześnie spustów pierwszego i drugiego ognia, tworzy się na chwilę tarcza ochronna wokół pancerza, która w dodatku może usmażyć każdego, kto stanie za blisko. Ostatni to sześciokołowe Samojezdne Działo Artyleryjskie (SPMA), które poza standartowymi pociskami może strzelać swobodnie latającymi kamerami, dzięki którym możemy obserwować wroga z lotu ptaka.
Epic przygotowuje „od czterech do ośmiu” nowych map Onslaught do dodatku, a spośród tych pokazanych, najciekawsza była chyba „Tricky” – połączenie areny cyrkowej i skate parku. To tutaj Cliff wykazał się swoimi umiejętnościami w kierowaniu buggy Scorpion, wykonując efektowne ewolucje na tej arenie.
Nowe mapy zostaną przygotowane specjalnie pod nowe pojazdy, a te areny, które już istnieją zostaną ulepszone, by dało się na nich walczyć zarówno z pomocą nowych zabawek, jak i bez niej. Możemy się też spodziewać tego, że boty także będą korzystać z pojazdów.

Pancerny żabol południowochiński


Pack będzie poza tym zawierał 10-12 stworzonych przez graczy modyfikacji, wszystkich zaczerpniętych z konkursu NVIDII „Make Something Unreal”. Jeszcze nie znamy całej listy, ale pojawią się na pewno: Air Buccaneers, Alien Swarm, Chaos UT2, Deathball i Clone Bandits – pokręcony post-apokaliptyczny mod, w którym przyjdzie nam walczyć tak nietypowymi wehikułami jak różowym czołgiem Lounge Tank, czy napędzanym silnikiem rakietowym motocyklem Moscowboy. Dzięki wydaniu ich razem z pewnością dowie się o nich większa liczba graczy i staną się o wiele popularniejsze.
Za to niedobrą wiadomość mam dla fanów trybu Assault. Nie przewiduje się żadnych nowych map do tego trybu, za to pojawi się 6 nowych postaci. Gra powinna pojawić się w sklepach (przynajmniej w Stanach :P ) w listopadzie.


Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   19