Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   42
                      

Wojciech "Voy" Kurzępa


Nadejście patcha 1.1 w Diablo 2 spowodowało lawinę krytyki, która spadła na kanadyjską firmę. Po prawie dwóch latach oczekiwania, gdy wreszcie fani doczekali się upgrade’u gdy, okazało się, iż nie spełnia on oczekiwań. Łatka wprowadziła zbyt wiele innowacji i przyzwyczajeni do starego systemu gracze nie mogli tego zaakceptować. Wówczas to nastąpił rozłam wśród grających. Jedni postanowili zacisnąć zęby i bawić się na patchu 1.1, inni natomiast rozpoczęli poszukiwania serwerów, umożliwiających stałe granie na starej wersji Diablo, na łatce 1.09. Jednym z takich serwerów chciałbym się teraz zająć.



Historia
Angrenost Realm powstał w styczniu 2002 roku z inicjatywy ludzi blisko związanych ze społecznością polskiego BNu. Jak możeny przeczytać w jednym z pierwszych newsów „Postawiliśmy go dlatego, że Blizzard przestał przejmować się dupowaniem przedmiotów”. Rzeczywiście, mimo iż serwer Blizzarda udostępniony był w trybie close a postacie przechowywane na komputerach firmy, nie udało się zahamować rozprzestrzeniania się wszelkiego rodzaju cheatów.


Z czasem doszło do tego, że Blizzard stracił zupełnie kontrolę nad poczynaniami graczy co z kolei spowodowało stopniowy upadek tej gry. Angrenost był więc alternatywą dla tych, którzy nie mogli już znosić sytuacji na cbn (close battle-net) i spragnieni byli uczciwej gry.
Początki, jak zwykle, nie należały do łatwych. Istniał tylko jeden GS (Game Serwer), który był w stanie obsługiwać jednocześnie 40 graczy, niestabilny co powodowało duże lagi w trakcie gry. Nie zraziło to jednak graczy, którzy wreszcie mogli bez obaw o własne mienie oddać się swojej ulubionej grze. Lagi natomiast, mimo iż spore, nie były domeną jedynie Angrenostu – na cbn sytuacja była bowiem podobna. Przez 20 miesięcy Angrenost udanie konkurował z Europą, kanałami US oraz Asia (publiczne serwery Blizzarda) aż do nadejścia upragnionego patcha 1.1. Pod koniec października 2003 roku, gdy łatka stała się faktem, gracze porzucili AR i postanowili wypróbować nowy twór Kanadyjczyków. Początkowa gorączka szybko zmieniła się w rozczarowanie. „Nie tak miało być” mówili fani.


Prywatne serwery uzyskały ponownie pole do popisu. Angrenost nadal umożliwiał grę w wersji 1.09, co okazało się zbawieniem dla tych, którym nowy patch nie przypadł do gustu. Mniej więcej w tym też czasie nastąpiły jednak pewne zmiany. Gra na AR co prawda nie zanikła, ale zmieniła swoją formę. W grudniu 2003 roku podjęto decyzję o przekształceniu Angrenostu w serwer jedynie do gry pvp.
Struktura
Obecnie na Angrenoscie istnieją trzy GS’y lecz w praktyce wykorzystywany jest tylko jeden, o przepustowości 2 mb. Obsługuje on jednocześnie 50 graczy i 50 gier. Wydaje się to liczbą niewielką zważając, że założonych jest prawie 1000 kont. Faktycznie jednak w zupełności on wystarcza. Jest szybki co sprzyja bezlagowej grze i umila zabawę. W połowie kwietnia admini AR mieli nie lada problem, gdy okazało się, że serwer ten został utracony.


Rozpoczęły się gorączkowe poszukiwania zastępców. Udało się taki znaleźć lecz rychło okazało się, że jest on wyjątkowo słaby (obsługiwał jedynie 4 gry). Zanosiło się na definitywne zamknięcie Angrenostu. Sam do końca nie wiem jakim cudem, ale ostatecznie udało się odzyskać stary GS. Życie wróciło na AR. Dostanie się na Angrenost nie przedstawia większych trudności. Wszystko co trzeba zrobić to wypełnić zgłoszenie dostępne na stronie http://realm.angrenost.org/ . Tam również zawarte są wszelkie nowiny związane z działalnością krainy. Dostęp do niej ma każdy o ile nie miał wcześniej na pieńku z którymś z adminów ;) Założenie konta trwa od chwili wysłania zgłoszenia od 10 minut do doby. Gdy już otrzyma się konto, ważną rzeczą jest zapoznanie się z regulaminem, nieprzestrzeganie go grozi surowymi konsekwencjami z banem na IP włącznie.


Życie
Tak jak na kanałach Blizzarda, również i tutaj istnieją klany oraz organizowane są turnieje, mające na celu wyłonienie najlepszych graczy w D2. Mając na uwadze sprawną organizację stworzono forum http://www.nets.com.pl/maro/pol-pvp/ , na którym trwają zapisy do turniejów. Te mają różny charakter – od pojedynków typu 1v1 mirrror (profesja na profesje), poprzez pary, a także teamy złożone z 3 i 4 graczy. W tej dziedzinie zatem nic się od czasów cbn nie zmieniło. Wszystkie zakony są tworami ludzi grających niegdyś na Europie, niektóre z nich powstały w czasach, gdy nie było jeszcze Diablo 2 a grało się w „jedynkę”. Więcej na temat klanów oraz turniejów postaram się napisać w następnym numerze. A tymczasem wracam do gry...


Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   42