10     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : Total War: Viking Invasion oraz Rome: Total War


Paweł " Pejotl " Jankowski


TOTAL WAR: VIKING INVASION
Fani serii Total War, którzy zapewne odczuwaja już lekkie znużenie graniem w Total War: Medieval niedługo otrzymają od Creative Assembly dwa nowe wyzwania. Jako pierwsza na rynku pojawi się gra Total War: Viking Invasion. Jest to, technicznie rzecz biorąc, dodatek do TW: Medieval, przenoszący grę w czasy Wikingów. Gra rozpocznie się w roku 793, w którym to Wikingowie zaatakowali i zdobyli klasztor w Lindisfarne w Northumbrii niszcząc w ten sposób jedno ze znaczących centrów naukowych owczesnej Europy.

Atak na małą wioske w Galii ? :)

Obszar rozgrywki obejmować będzie Wyspy Brytyjskie i Skandynawię, a gracze będą mogli opowiedzieć się po stronie jednej z 8 nacji: Wikingów, Sasów, Walijczyków, Mercjan, Northumbriańczyków, Szkotów, Piktów lub Irlandczyków. Autorzy zaprojektowali oczywiście od nowa hierarchię budowli jakie można będzie wznosić w prowincjach oraz rodzaje jednostek wojskowych. Nowego wymiaru nabiorą oblężenia zamków, gdzie nie bedzie już miejsca na bezkarne szturmowanie bram.

Starcia z garstką żołnierzy? To było dobre kiedyś...

Obrońcy będą teraz dysponować takimi piekielnymi narzędziami jak płonące strzały i wrzący olej. Przy rozgrywaniu bitew gracze otrzymają wreszcie możliwość planowania kolejności nadchodzenia posiłków. W zestawie wraz z Viking Invasion zawarte mają być także inne dodatki do TW: Medieval - dające możliwość gry trzema nowymi krajami (Aragonia, Sycylia, Węgry), udostępniające nowe jednostki wojskowe, możliwość rozpoznania sił przeciwnika przed bitwą oraz szereg drobniejszych zmian i usprawnień.

Hanibal idzie na Rzym?

W zestawie wraz z Viking Invasion zawarte mają być także inne dodatki do TW: Medieval - dające możliwość gry trzema nowymi krajami (Aragonia, Sycylia, Węgry), udostępniające nowe jednostki wojskowe, możliwość rozpoznania sił przeciwnika przed bitwą oraz szereg drobniejszych zmian i usprawnień.
Rome: Total War
Prawdziwym przebojem ze stajni Creative Assembly i Activision ma jednak stać się Rome: Total War - gra oparta na nowym, znacznie bardziej zaawansowanym technicznie i graficznie engine. W bitwach będzie mogło wziąć udział do 10 000 komputerowych żołnierzy, a ich zachowanie zostanie znacznie rozszerzone. Postacie na ekranie będą w pełni trójwymiarowe a pole bitwy zawierać będzie mogło nawet całe spore miasto - co więcej wraz z rozbudową prowincji zmieniać się będzie także pole bitwy, na którym pojawią się wybudowane na mapie strategicznej budowle.

Do wyboru, do koloru ?

Przy tym wszystkim twórcy gry zaznaczyli, iż uzyskanie fotorealistycznego wyglądu bitwy zostało pogodzone z całkiem niewygórowanymi wymaganiami sprzętowymi. Jak sama nazwa wskazuje tym razem seria Total War przeniesie nas do starożytności, gdzie bedziemy mogli wcielić się w rolę Cezara, Hanibala czy Spartakusa, a na polu walki dowodzić rzymskimi legionami, greckimi hoplitami czy hordami barbarzyńców.

Anglia na skraju upadku...

Dostępne bedą oczywiście także słonie, rydwany bojowe oraz duży wybór sprzętu oblężniczego. Gra na poziomie strategicznym zawierać będzie pewne ułatwienia przeznaczone dla graczy zainteresowanych głównie taktycznymi bitwami, można więc będzie ustalać ogólne priorytety odnośnie opodatkowania i rozbudowy prowincji a komputerowi Gubernatorzy zajmą się już szczegółami.
Jak zapewniają twórcy sukces w grze nie będzie zależał od samych bitew ale duże znaczenie będą miały rozgrywki polityczne, dyplomacja oraz pozyskiwanie sympatii poddanych poprzez organizowanie igrzysk gladiatorów. Total War: Viking Invasion spodziewany jest w maju 2003.

Palmy, rabujmy, mordujmy w imię Thora!

Także w tym roku powinien pojawić się Rome: Total War aczkolwiek raczej później niż wcześniej (data wydania jeszcze nie ustalona).


10     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : Total War: Viking Invasion oraz Rome: Total War