RECENZJA | 10
<< | ^ | >>





Ukryci w mroku tuż za skrzynią oczekujemy na wroga by zdobyć fraga. Słyszymy cichutkie kroki naszego przeciwnika i wtem coś upada koło nas wydając metaliczny stuk. Następnym co słyszymy jest głośne BUM!!!
Kurcze, znowu przeciwnik nas wylukał i rzucił granat.

Ups to nie ta gra :). Text widniejący po wyżej jest o Counter Strike'u. A jak wiadomo każdy medal ma dwie strony, więc kto będzie zbierał te części ciała jak nie dzielna ekipa pogotowia.

EM1
Jak widać cyferkę przy tytule gry to można łatwo wywnioskować, że jest to już druga część tej gry. Pierwsza część pojawiła się na rynku w 98 roku i wydana była przez TOPWARE. Wcielaliśmy się tam w strażaków, sanitariuszy, policjantów oraz kierowców pomocy drogowych. Gra ta była (i jest :)) w swoim rodzaju strategią. Zawsze zaczynało się od podania informacji o misji oraz kupienia jednostek do akcji. Zawsze podczas misji mogliśmy wezwać dodatkowe wsparcie (pod warunkiem, że dysponowaliśmy pieniędzmi :)). Następnie rozmieszczaliśmy jednostki na miejscu i przystępowaliśmy do ratowania np.: rannych z rozbitego w lesie samolotu.

EM2
W Emergency 2 wita nas zupełnie inny interfejs co nie oznacza, że coś to ułatwia. Najbardziej w tej grze denerwuje mnie długi czas pomiędzy kupowaniem sprzętu potrzebnego do zadania. Zostało dodane ciekawe ułatwienie a jest nim możliwość przybliżenia ekranu.

Nie kieruj po pijanemu.

Akcje zaczynam tak samo jak w poprzedniej części EMERGENCY. Zostało dodanych kilka nowych pojazdów ale to już w dziale pojazdy. Żeby ukazać wam grę, opiszę wam pierwszą misję, ale nie traktujcie tego jako poradnika tylko jako reckę.

Misja nr1 :)
Naszym oczom ukazuje się krótki filmik o kolesiu jadącym samochodem. W pewnym momencie nienaturalnie szybko zaczyna mu ubywać benzyny i samochód staje na przejeździe kolejowym. Po dwóch sekundach rozpędzony pociąg uderza w ten oto pojazd. Naszym zadaniem jest uratowanie rannych oraz zabranie wraku pojazdu. Wbijamy się do naszej bazy i wybieramy jednostki potrzebne nam na dana akcję.

Rozmowa pilotów

Po namyśle oceniamy, że najlepszym pomysłem będzie wysłanie jednej straży pożarnej ze specjalnym wyposażeniem, pomocy drogowej oraz dwóch karetek pogotowia. Na miejsce pierwsza dojeżdża straż pożarna i od razu wysadzamy z niej strażaków i wyposażamy ich w nożyce do cięcia metalu. Rozcinamy wrak i wydobywamy z niego ciężko rannego mężczyznę. Ze zniecierpliwieniem czekamy na holownik by móc odciągnąć wrak pojazdu. Igramy z czasem. Otrzymujemy wiadomość że za kilka minut będzie jechał drugi pociąg sąsiednim torem. [tak? ja nie otrzymałem :) - dop. LooZ^]
Lekarze z karetki reanimują dwóch ludzi, wcześniej odciągają ich od miejsca wypadku. Ciekawą rzeczą jest, że jak najedziemy na rannego to widzimy ikonę przy jego zdjęciu z helikopterem i karetka pokazuje nam czy stan zdrowia pacjenta jest stabilny i czym może być transportowany do szpitala. Okazuje się że holownikowi przeszkadza drzewko które stoi przy torach. Strażacy zaczynają je wycinać i przenosić. Holownik w 20 sekund przed nadjeżdżającym pociągiem zabiera wrak z torów.
Drugim ciekawym dodatkiem jest to, że lekarz w karetce reanimuje rannego, w poprzedniej części nie było to możliwe.

POJAZDY
Pojazdy jakie mamy w grze to miedzy innymi
STRAŻ POŻARNA
- Zwyczajna ciężarówka z armatką wodną (3osoby)
- Ciężarówka z armatką wodną (4osoby)
- Pojazd ze specjalnym wyposażeniem typu (nożyce do cięcia metalu, piła spalinowa, wąż strażacki i takie tam :))
- straż pożarna z wysięgnikiem
- pojazd do dowodzenia w terenie

Henio podaj kawę

- pojazd do walki z chemikaliami
- pojazd do budowania mostów pontonowych
- pojazd z trampoliną :)
- coś tam jeszcze jest ale nie pamiętam
POLICJA
- radiowóz
- furgonetka
- helikopter
- SKOT czyli pojazd opancerzony
- armatka wodna do rozpędzania tłumów
- i wóz do podstawiania w czasie napadów
POGOTOWIE
- Helikopter
- karetka pogotowia (dwóch ludzi z noszami oraz jeden lekarz)
- samochód pogotowia (jeden lekarz) - nieopłacalna jednostka
- oraz wielki pojazd co zamienia się w szpital polowy

To nie są wszystkie pojazdy, resztę zobaczycie, gdy zasiądziecie do tej gry.

A CO Z MISJAMI...
Gra ta pozwala nam przebyć pełno zarąbiście trudnych misji. Zacząwszy od wypadku samochodowego przez karambol i wypadek pociągu który nie zdążył wyhamować na stacji kończąc na samolocie który rozbił się w mieście. Wszystkie te misje pochłaniają co najmniej 30 minut grania każda a czasami nawet 3 godziny. Misji mamy bodajże 25 licząc, że każda zabiera 45 minut to daje nam ponad 18 godzin świetnie spędzonej zabawy. Jeżeli nie macie nerwów to nie siadajcie do tej gry, a to dlatego, że nieraz będziecie robili restart misji (mój rekord to 5 ).

WERDYKT
Na grę wpadłem przez przypadek, oczywiście wcześniej grałem w pierwszą część. Gra ta jest zarąbista, chętnie dał bym jej 10 ale koledzy by się nie zgodzili :( Jedyne co jest złe w tej grze to grafa trochę nie taka super oraz głupota naszych podopiecznych :) (wydaję im komendę by holowali wraka a oni jeżdżą w kółko :)) oraz dźwięk nie jest super ale miodność genialna.

Mad_boy


Strategia

Sixteen Toons Entertainment

TopWare Poland

już jest

P3 600 MHz, 128 MB RAM


P3 1GHz, 256MB RAM, karta graficzna 32MB


9    |    8    |    10

9

+ W końcu symulator służb ratowniczych
+ Nie nudzi się
+ Zagraj a zobaczysz :)
- Dźwięk średni
- Głupota podopiecznych
- Toporne sterowanie