ZAPOWIEDŹ | 04
<< | ^ | >>





Na dzień dzisiejszy (listopad 2002) wiemy całkiem sporo, jak na grę która ukaże się za około pół roku. Jest to, podejrzewam spowodowane niesamowitym zainteresowaniem wokół gry której już pierwsze screeny wywołały burzę wśród maniaków gier FPP. Ale do rzeczy...co wiemy?

A więc zacznijmy od grafiki jaką ma nam oferować Doom 3. Najnowsze działo ID Software bazuje na zupełnie nowym engine i jego możliwości graficzne będą niedoścignione przez najbliższe lata (może nie lata :] ).

Paatrz! Wyprzedaż !

Tak więc mamy tu do czynienia z takimi rzeczami jak pełna trójwymiarowość tekstur czy 16 stron padania światła. ID zapowiedziało, że nie zrezygnuje z Lighting Map co było użyte w Q3A. Jak zapowiada Tim Willits główny programista Doom'a, grafika ma wciągać gracza jak żadna do tej pory gra. Jednak nie tylko to przeniesie nas w świat Doom'a 3. Gra ma być zaopatrzona w niespotykany do tej pory w grach system sześciokanałowy dźwięk w układzie głośników 5.1 .

Ostrzegawczy strzał w głowe...

Oprócz tego wszystkiego nowa gra ID ma być wyposażona w do obrzydzenia realną fizykę. Niestety jak wiadomo wymagania gry będą proporcjonalne do jej jakości. Jeżeli więc chodzi o sprzęt w jaki będzie należy się wyposażyć to jest to procesor najlepiej powyżej 1ghz, 564ramu oraz 128 megową kartę graficzną.
Jeżeli chodzi o to ostatnie to John Carmack zasugerował nie kupowanie GeForce'a 4 4600 jakoby jego wydajność na Doom'ie była znacznie nieproporcjonalna do ceny :>. Wszystkim, którzy po przeczytaniu ostatnich dwóch zdań powiedzieli pod nosem, że nie będą grali w Doom'a z powodu wymagań mogę pocieszyć. A więc weźcie pod uwagę, że premiera tej gry to początek kwietnia 2003 więc takie konfiguracje komputerów będą już na porządku dziennym.

Może teraz coś o trybach gry. A więc z informacji, które udostępniają nam twórcy gry możemy z czystym sumieniem powiedzieć, że główny nacisk poszedł na tryb pojedynczego gracza. Oczywiście będzie istniała możliwość gry wieloosobowej jednak sposób rozgrywki nie będzie zbyt rozbudowany. Będzie posiadał pewną innowację jednak nie jest to informacja do końca potwierdzona. Mówi się o tak zwanym połączeniu p2p, czyli "peer-to-peer". Miało by to oznaczać, że pakiety "leciałyby" bezpośrednio do graczy bez dodatkowych opóźnień spowodowanych drogą do serwera.

Bracia Kaczyńscy ?

Takie system posiadałby jednak dość sporo wadę. Mianowicie Deathmatch byłby ograniczony do dość małej liczby osób. Mówi się tu o 4-8 osobach maksymalnie. No cóż. Poczekamy zobaczymy, jednak już teraz analogicznie mogę wywnioskować, że kiedy ID Software starało się zrobić dobrą grę dla pojedynczego gracza wychodziła im znakomita gra multiplayer...:).

Teraz wiadomość dla tych wszystkich, którzy już nie mogą się doczekać Doom'a. A więc powiem, że można go już zamówić na Amazon.com za ok.220zł :>. Oczywiście grę dostaniemy dopiero jak wyjdzie, ale będzie można spać spokojnie ze świadomością tego, iż będziemy go mieli prawie od razu. Moim zdaniem cena jak na polskie realia trochę duża i jeżeli taka się utrzyma do premiery do wiele osób zamiast kupić Doom'a w sklepie uda się na Stadion Dziesięciolecia (oczywiście odradzamy takie podejście do sprawy)...

Jarzabek