GC 2005 – PODSUMOWANIE TARGÓW
Źródło: Gry-OnLine.pl
W sierpniu odbyły się największe Europejskie targi growe. Wzięło w nich udział 280 wystawców z 15 państw, 134 tysiące graczy, 2 tysiące dziennikarzy z 28 krajów – takimi
liczbami zamknęły się tegoroczne Games Convention 2005 w Lipsku. Organizatorzy nie kryją
zadowolenia – ich ostrożne szacowania wzrostu popularności imprezy zakładały 110 tysięcy
odwiedzających. W porównaniu do minionego roku oznacza do 30-procentowy wzrost popularności (2004 rok to 105 tysięcy sprzedanych biletów i 1700 dziennikarzy z 21 państw).
Główna hala kompleksu targowego w Lipsku. Nadal jednak GC to targi przygotowane przede wszystkim z myślą o niemieckim odbiorcy – większość prezentacji odbywa się dla niego właśnie, gros presspacków nie istnieje w wersji angielskiej, a obsługa stoisk wykazuje popłoch, gdy zainteresowany przejawi chęć komunikacji w języku innym niż Goethego.
Powyższe nie zmienia faktu, iż GC są obecnie największymi w Europie targami gier
komputerowych, a swoim rozmachem śmiało konkurują z imprezami zarówno w Tokyo jak i w Los Angeles
Najbardziej nowatorską grą targów wybrany został FAHRENHEIT – klimatyczna przygodówka z katalogu Atari. Najlepiej zapowiadającą się grą pecetową – F.E.A.R. – niezwykle grywalnie się zapowiadająca strzelanka Vivendi Universal.
Games Convention 2006 zaplanowane zostały na 22-27 sierpnia przyszłego roku.
HITMAN: BLOOD MONEY
WAY OF CRIME, CZYLI GTA W BUDAPESZCIE
Źródło: Wirtualne Imperium Gier (gry.wp.pl)
Węgierski zespół programistów ukrywających się pod nazwą VIVO Entertainment ogłosił, iż
pracuje nad nowym projektem o nazwie WAY OF CRIME. Gra zapowiadana jest jako GTA z akcją przeniesioną do Budapesztu. Samo wirtualne miasto, ma być dużo większe od metropolii znanej nam z VICE CITY. Tak, tak, VICE CITY, nie z SAN ANDREAS. Głównym bohaterem programu będzie młody student pracujący w Budapeszcie jako kierowca ciężarówek. Pewnego dnia policja znajduje w jego aucie narkotyki, a młodzieniec zostaje
aresztowany. Chłopak ucieka jednak z komisariatu, co staje się pierwszym krokiem do
rozpoczęcia życia przestępczego i pracy dla mafii. Projekt jak widać średnio ambitny, zarówno od strony fabularnej, jak i pod względem rozmachu. Mimo wszystko trzymamy kciuki. Wydanie WAY OF CRIME planowane jest na rok 2006.
TOP 10 W WIELKIEJ BRYTANII
Przedstawiamy wam kolejne zestawienie najlepiej sprzedających się gier na wyspach Brytyjskich. Ranking obejmuje okres o 14 do 30 sierpnia.
1. Battlefield 2 (Electronic Arts)
2. Football Manager 2005 (SEGA)
3. The Sims 2: University (Electronic Arts)
4. Half-Life 2 (Vivendi Universal)
5. The Sims 2 (Electronic Arts)
6. Guild Wars (NCSoft)
7. World of WarCraft (Vivendi Universal)
8. Lord of the Rings: Battle for Middle Earth (Electronic Arts)
9. Championship Manager 5 (Eidos)
10. Rome: Total War (Activision)
S.T.A.L.K.E.R. – PLOTKI O WSTRZYMANIU PRAC FAŁSZYWE
Źródło: Gry-OnLine.pl
Kolejne opóźnienia premiery gry S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl z pewnością nie wpływają pozytywnie na samopoczucie fanów, którzy zaczynają wymyślać już własne teorie na temat tego czy program w końcu się ukaże, czy też nie. W ostatnich dniach doszło nawet do tego, że ktoś rozpuścił plotki o anulowaniu prac nad tym tytułem. Interweniował koncern THQ. Głównym powodem wstrzymania produkcji gry, miały być właśnie kolejne opóźnienia.
Przedstawiciele THQ bardzo szybko zareagowali na te rewelacje oświadczając, że plotki są
fałszywe. Ukraińskie studio GSC Game World nadal pracuje nad S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of
Chernobyl, a program trafi na rynek gdzieś w 2006 roku (wiadomo jednak, że nie będzie to
wcześniej niż w kwietniu, gdyż właśnie wtedy rozpoczyna się kolejny rok fiskalny THQ – w
aktualnym gry nie uwzględniono).
HEROES OF MIGHT AND MAGIC 5
OGRANICZENIA NA GRY MMORPG
I stało się to, co wiele osób się spodziewało. Po przeanalizowaniu zgubnego wpływu gier internetowych na zdrowie fizyczne oraz psychiczne osób w nie grających, władze w Chinach postanowiły wprowadzić ograniczenia czasowe na sieciową rozgrywkę. Opierać się będą one na dosyć oryginalnym i tak samo brutalnym systemie. Otóż, po ok. 3 godzinach grania bez przerwy, nasza postać będzie powoli tracić swoje statystyki oraz umiejętności co ma podobno wymusić na graczach opuszczenie świata swojej ulubionej gry. Jeśli gracze natomiast będą się temu opierać ich bohatera może czekać nawet kompletne pozbawienie wszystkich atrybutów. Zakaz obejmować będzie najsłynniejsze światowe MMORPGi takie jak WOW, czy LINEAGE II.
HITMAN: BLOOD MONEY
Źródło: Wirtualne Imperium Gier (gry.wp.pl)
Jedną z najciekawszych ofert na tegorocznych targach GC miał chyba Eidos, który nie tylko prezentował najnowsze przygody Lary Croft, czy następnych Commandosów, ale też inną doskonałą serię, w której głównym bohaterem jest łysy morderca o kryptonimie Agent 47. Do obejrzenia gry zachęcić miał pan w czarnym garniturze, z wielką spluwą w rękach, który przed stoiskiem firmy pozował do zdjęć, tymczasem prawdziwa atrakcja czekała nas wewnątrz, gdzie znajdowały się konsole z HITMAN: BLOOD MONEY. Kolejna część perypetii Agenta 47 będzie z pewnością lepsza od poprzedniczek. Autorzy postarali się o zupełnie nową fabułę, której wydarzenia obracać mają się wokół ICA, agencji dla gdzie pracuje nasz bohater. Z niewyjaśnionych przyczyn, pracodawca zaczął eliminować swych dotychczasowych podwładnych, a agent 47 może być kolejny na liście. Bierze więc swą nieodłączną garotę i pistolet z tłumikiem, by ponownie wykonać, być może swe ostatnie, zadanie. Agent 47 dostanie nowe rodzaje broni, zmieni się także sposób walki. Otóż im bardziej nasze działania będą krwawsze, tym zwiększą się szanse wykrycia bohatera. Wracając do broni, to teraz większość z nich jest modyfikowalna, a więc można do nich dołączyć np. tłumik, czy też lunetę, zwiększając tym samym zasięg oraz precyzję strzałów. Jeśli natomiast zagubimy się nieco podczas wykonywania zadania, lub nasze dane o celu nie są pełne, zawsze możemy dokupić dodatkowe informacje, które uczynią pracę znacznie łatwiejszą. Znacznie większą swobodę otrzymamy też w kwestii wyboru rodzaju śmierci dla naszej ofiary, nie będzie on więc z góry ustalony. Teraz będzie to zależeć od naszej inwencji twórczej, posiadanej broni oraz lokacji. Premiera krwawych pieniędzy pod koniec tego roku.