A GDYBYM MIAŁ KAŁASZA, TO CO BYŚ POWIEDZIAŁA?
Jeszcze nie miały okazji ucichnąć odgłosy walki dobiegające z głośników za sprawą BATTLEFIELD 2, a już szykuje się eskalacja konfliktu. Przede wszystkim zmianie ulegną strony, po których gracz może się opowiedzieć. Dla przypomnienia w podstawowej edycji gry mieliśmy do czynienia z USA, Chińską Ludową Armią Wyzwoleńczą oraz bliżej niesprecyzowaną organizacją bliskowschodnią. W dodatku zwiększy się ich ilość jak również to, że stronami nie będą już tylko poszczególne państwa lecz między innymi oddziały specjalne znane z rzeczywistości. Formacje te, to: Navy SEALs, SAS, Specnaz, MEC oraz, ponad to do wyboru będą grupy powstańców oraz rebeliantów, z których jedna znajduje się w konflikcie ze Specnazem.
Gdzieś tam jest skrywana tajemnica…
ON WISI NA SZNURKU (ALBO NA DRUCIE).
Oprócz nowych broni, których według zapowiedzi ma być dwanaście pojawią się również gadżety, które mogą (lub nie ;) ) mieć zasadniczy wpływ na przebieg rozgrywki. Pierwszym będzie lina, która po wystrzeleniu z kuszy będzie umożliwiać przemieszczanie się z jednej lokacji do drugiej. Póki co, w fazie testów ma ona zasięg siedemdziesięciu pięciu metrów. Jeśli ktoś pamięta jak Ace Ventura ratował szopa już wie o co chodzi. Kolejny gadżet bliższy jest już bardziej Batmanowi. Będzie to hak, który w miejscach gdzie da się go zaczepić posłuży graczowi jako drabina. Gadżety te będą mogły zostać zabrane przez przeciwnika i równie dobrze mu służyć.
Bardziej efektownym i zapewne efektywnym dodatkiem będzie noktowizor, wprowadzony ze względu na pojawienie się misji nocnych. Zapewne efektywnym dlatego, że w demie, które zostało pokazane dziennikarzom na pokazie w USA występowały w dużej mierze ciemne tereny magazynowe i według relacji noktowizor okazał się bardzo pomocny w spostrzeżeniu wroga, który był zupełnie nie do wykrycia bez pomocy owego sprzętu. Urządzenie to będzie jednak wyposażone w baterię, która będzie wymagała czasu na ponowne naładowanie. Ponadto autorzy położyli nacisk na realizm. Gracz korzystający z noktowizora i zarazem wkraczający na przykład w snop jasnego światła zostanie bardzo skutecznie oślepiony co praktycznie może mu uniemożliwić trafienie wroga (i zapewne w większości przypadków to zrobi).
… wróg próbował wszelkich sposobów aby ją zdobyć…
Dodane zostaną również granaty błyskowe, gaz łzawiący oraz specjalna maska, która ochroni cię przed skutkami użycia tego drugiego. W zamian jednak zostanie ograniczone pole widzenia gracza oraz nie będzie mógł on biegać ze względu na ograniczoną możliwość szybkiego oddychania.