Zapowiedź - Ultimate Spider-Man
SS-NG #33 wakacje 2005
21






Juliusz "Duress" Makarewicz
PRODUCENT: Treyarch  WYDAWCA: ACTIVISION  GATUNEK: Action-Adventure  WWW
    Firmy Activision i Treyarch pracują nad nowym tytułem, opowiadającym o przygodach człowieka-pająka. ULTIMATE SPIDER-MAN, bo tak nazywa się nadchodząca gra, pozwoli graczom na wcielenie się w postać nie tylko Petera Parkera. Tym razem możliwe będzie pokierowanie losami Venom’a, największego wroga Spider-man’a.
Wszystkim tym, którzy nie interesują się komiksami, wypadałoby wyjaśnić czym ma się różnić ULTIMATE SPIDER-MAN od innych produkcji związanych z tą postacią. Poprzednie gry bazowały na produkcjach kinowych. Większość zdarzeń, które można było zobaczyć na srebrnym ekranie, zostało przeniesionych na ekrany komputerów. Graczom dano możliwość odtwarzania tego, co kilka godzin wcześniej widzieli. ULTIMATE SPIDER-MAN, natomiast, bazuje na komiksie noszącym taki sam tytuł. Różni się on w dużym stopniu od „podstawowego” wydania.



Peter Parker jest jeszcze w szkole średniej i randkuje z Mary Jane (nie chodzi tutaj o żadne zioła). Nie jest jeszcze fotografem, pracującym dla poważnego dziennika, ale zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Jego poczucie humoru również jest odmienne- niektóre kawały będą bardzo ciężkie.
„Nowy” Spider-Man, również wizualnie, będzie różnił się od swoich poprzedników. Jego wygląd w dużej mierze oparty zostanie na modelu przedstawianym przez komiks. Większa głowa, większe oczy, wyrazistsza postać- to wszystko jest możliwe dzięki zastosowaniu techniki „3D comic-book inking”, która powoduje, że postaci występujące w grze, będą wyglądały jakby wręcz wyskoczyły z komiksowych obrazków.



Udoskonalony sposób ustalania źródeł światła doprowadzi do sytuacji gdy przy zmianie położenia kamery będzie przedstawiało postać w zupełnie inny sposób. Podobnie jak ma to miejsce przy robieniu zdjęć- gra światłocienia eksponuje jedne elementy, ukrywając inne.
W scenkach przerywnikowych pojawią się komiksowe ramki. Nie będą to jednak statyczne zdjęcia (MAX PAYNE), lecz faktyczne nawiązania do trójwymiaru akcji gry. Trudno to opisać, a tym trudniej wytłumaczyć, co napisałem w pierwszym zadaniu, ale chodzi o to, że mimo, iż nie będą to scenki w pełni filmowe, to ich zamysł sposób wykonania ma za zadanie podtrzymanie komiksowego klimatu gry, nie opierając się tylko na rysunkach.



Przykładowo: efekty dźwiękowe, jednocześnie pojawiają się w formie napisu na ekranie (np.: bruuuummm) i efektu audio. Dialogi są jednocześnie przedstawiane w formie dźwiękowej i w formie chmurek z napisanymi kwestiami.
Autorzy pozwolili sobie na wykorzystanie swoistego rodzaju „licencia poetica”. Dokonali pewnych zmian związanych z przedstawianiem postaci. Wszyscy Ci, którzy mają sposobność oglądania serialu animowanego lub znają komiks, powinni kojarzyć postać Rhino. W serialu i komiksie jest przedstawiany jako „steryd” w szarym dresie z kapturem i zamontowanym rogiem. W grze natomiast wygląda jak potężny, budzący grozę cyborg.
Otoczenie, po którym pajączek będzie myszkował to Nowy Jork. Głównie chodzi o Manhattan, ale również Queens, czyli bliskie Polakom regiony takie jak Maspeth i znajdujący się nieopodal Greenpoint. Na tych terenach Spider-Man będzie się huśtał na swojej pajęczynie od czasu do czasu pomagając bezbronnym.



Demo zaprezentowane na targach E3 wprawiło wielu obserwatorów w osłupienie. Venom, postać wyglądajaca jakby była ubrana w obcisły, lateksowy kombinezon, obdarzona przez naturę w nadmiernie wydłużony język, który rozmiarami przebija Gene’a Simmons’a z The KISS, będzie grywalna. Mało tego, część historii opowiadanej od strony anty-bohatera, będzie stanowiła połowę całej rozgrywki.
Z tego co na chwilę obecna wiadomo, Venom’em będzie się sterowało podobnie do Spider-Man’a. Jednakże, ten pierwszy zamiast używać pajęczyny, może po prostu przeskoczyć budynek (ale jak wiadomo fanom komiksu symbiot posiada takie same mozliwości jak Spider, więc na pewno nie zabraknie latania na pajęczynie). Dzięki temu, że symbiot może się rozciągać i formować rózne kształty, np. macki, możliwa staje się walka na odległość "własnym ciałem" bez użycia sieci. Jeżeli Venom chce zregenerować siły rzuca się na przechodnia i wysysa jego energię.

ULTIMATE SPIDER-MAN pojawi się we wrześniu tego roku na PC, PS2, Xbox’a, Nintendo DS, GameCube’a, GBA.
Zapowiedź - Ultimate Spider-Man
SS-NG #33 wakacje 2005
21