-->\n" +"" ); noweOkienko.document.close(); noweOkienko.focus(); } //-->
ZAPOWIEDŹ - SECOND SIGHT
SS-NG #30 KWIECIEŃ 2005






Marek "Markinson" Napierała
PRODUCENT:   Free Radical Design WYDAWCA:   Codemasters Software GATUNEK:  TPP WWW
    W sklepach za oceanem jak i w Polsce niedawno w sprzedaży pojawiła się znana z konsol gra Second Sight. Adaptacje gier konsolowych są często wśród pecetowców oceniane niezbyt przychylnie. Czego więc możemy spodziewać się po Second Sight?
  JAK TO SIĘ ROBI SIŁĄ UMYSŁU?

Tym, którzy nie kojarzą gry z konsol należy się wprowadzenie do fabuły. Oto w grze wcielasz się w postać Johna Vattica. Pan ten znalazł się w dość niecodziennej sytuacji, gdzyż pewnego dnia obudził się w szpitalu. Nic jednak nie wskazywało na to, że ostro zapił po pracy poprzedniego dnia i w drodze na przystanek wpadł pod nocny autobus . Ponadto szpital jest wojskowy a John w zamknięciu. Biorąc pod uwagę to, że w barach do których zwykł uczęszczać nie było szesnastek wyglądających na dwadzieścia cztery, nie powinien znaleźć się w takiej sytuacji.

  Takie ma się fazy po wypiciu borygo ;)


Ponadto po wpadnięciu pod nocny autobus nie nabiera się umiejętności, takich jak przemieszczanie przedmiotów siłą umysłu! Chociaż kto wie... Sam nigdy pod autobus nie wpadłem i szczerze mówiąc wolę się nie przekonywać jak to jest. Ponadto nasz bohater nabrał umiejętności, które zwłaszcza przydały by się Polakowi, jak zdolność do samoleczenia. Poza tym równie przydatne - zdolność przybierania dowolnej postaci, stawania się niewidzialnym dla przeciwników, lecz nie dla kamer przemysłowych. W końcu niczym Lord Wiadro przepraszam Darth Vader (uświadomiłem sobie, że mogą to czytać fani SW, szczególnie aktywni w czasie premiery trailera trzeciego epizodu) Vattic może ciskać przeciwnikami o ścianę bez używania rąk. Testerzy wersji beta mieli ciekawe spostrzeżenie odnośnie używania mocy, iż w wersji konsolowej podnosząc przedmiot mogłeś przemieszczać się z nim przez ściany, w wersji PC póki co nie było to możliwe.
  ILE JEST DRIZITA W DRIZICIE?

Twym głównym zadaniem w grze jest dowiedzieć się co też przydarzyło się Vatticowi i przy okazji nie dać się zabić w ciągu przeprawy przez 17 poziomów. W miarę rozwoju wydarzeń poznasz szczegóły operacji Winter Ice, oraz działania szalonych rosyjskich naukowców. Podczas rozgrywki napotkasz dużo momentów wymagających skradania się, co ważne Second Sight nie jest typowym shooterem, aczkolwiek w trakcie rozgrywki oprócz mocy typowo ofensywnych będziesz miał również okazję użyć broni w bardziej tradycyjnym tego słowa znaczeniu, czyli pistolety, shotguny, karabiny, strzelby oraz snajperki. Gra zostanie wyposażona w system wspomagania celowania a sam tryb oddawania strzałów ze snajperki nie będzie polegał na przełączeniu się na widok z perspektywy pierwszej osoby. Celownik zajmie tylko część ekranu. Sama gra ułożona jest tak, iż często poprostu lepszym rozwiązaniem jest przemknąć niezauważonym przez pokój pełen strażników niż niczym Rambo wpaść do środka i wszystkim wp... oić do głowy pozytywne wartości ;) W grze, poza wrogami, spotkasz też przyjaźnie nastawione osoby a poza strzelaniem będziesz też np. włamywał się do komputerów, czytał e-maile, kopiował dane, zarządzał systemem bezpieczeństwa a nawet "zapykasz" w kilka klasycznych gier arcade.

  Zwykły dzień w biurze...


Podczas beta testów stwierdzono, że gra wizualnie prezentuje się lepiej na PC niż konsolach, jednak różnica jest stosunkowo niewielka. Grafika jak i animacja postaci są utrymane na przyzwoitym poziomie. Testerzy zwrócili jednak uwagę, że sam moment wykorzystywania przez Johna jego nadnaturalnych zdolności jest wykonany naprawdę w świetnym stylu. W ich opinii jednak, gra z pewnością nie wykorzystuje maksymalnie możliwości dzisiejszych kart graficznych. Najbardziej chwalonym elementem konsolowej wersji były "flashbacki", rozgrywane na początku każdego levelu, które po pierwsze miały za zadanie wyjaśnić co nieco z fabuły. Po drugie podczas nich można było aktywnie grać co więcej wydarzenia w przeszłości miały relatywny wpływ na to co działo się w teraźniejszym czasie rozgrywki. Tak będzie i na PC.

  Niebiesko jak na posterunku policji


  NAJGŁUPSZY POMYSŁ ŚWIATA

Poprzedniej edycji zarzucano dwie podstawowe usterki - pracę kamery oraz brak możliwości zapisu stanu gry w dowolnym momencie. Ponieważ nie zostały poprawione w becie istnieje marna szansa, iż ten stan rzeczy zmieni się w finalnym produkcie. O ile błąd w pracy kamery można od biedy naprawdę jakoś wytłumaczyć o tyle brak save`ów w dowolnym momencie jest rzeczą, która od dawna irytuje mnie w grach. W moim odczuciu była zdecydowanym minusem takich tytułów jak choćby Far Cry czy XIII. Przecież to jest jawne i zamierzone psucie przyjemności z rozgrywki! Jestem bardzo ciekaw waszego zdania na ten temat. Biorąc pod uwagę fakt, że jest to w dużej mierze skradanka brak tej opcji z pewnością spowoduje, iż wielu graczy w ogóle nie sięgnie po ten tytuł. Wracając do ustawień kamery w wersji beta ustawiała się ona zazwyczaj w mało dogodnej dla gracza pozycji co w momentach a`la Splinter Cell zniechęcało do gry. Jednak system sterowania ma zostać zoptymalizowany pod klawiaturę i mysz więc może nie będzie to aż taką niedogodnością. Konsolowa wersja została przyjęta na zachodzie optymistycznie. Jak sprawdza się pecetowa postaramy się odpowiedzieć wam już wkrótce.

  A temu na moście gdzie się tak śpieszy??


ZAPOWIEDŹ - SECOND SIGHT
SS-NG #30 KWIECIEŃ 2005