Czas przemija. Przemijają nasze wartości. Nasze Wzorce. Odchodzą na zawsze. Lecz w sercach naszych będzie nowe. Ku chwale naszym mentorom i ku ich odkupieniu. Oni odchodzą. Zawsze powracają. W nowym i w nas.
Tego historycznego wstępniaka rozpocząłem słowami napisanymi ponad dwa lata temu przez naszego redakcyjnego kolegę LooZ^a, oczywiście nie bez powodu.
Zmiany, które zaszły od ostatniego wydania SS-NG, można śmiało odbierać jako wejście w nowe życie. Oto nareszcie dorobiliśmy się własnego serwera, domeny, serwisu. Stworzyliśmy także zupełnie od podstaw layout, zmodyfikowaliśmy układ magazynu, wprowadziliśmy bardzo poważne (naprawdę bardzo poważne – koniec ręcznej roboty, mówi Wam to coś? :) ) innowacje w składzie oraz organizacji SS-NG. Zmiany na tych wszystkich płaszczyznach, chociaż przyczyniły się do dwóch bardzo poważnych poślizgów, już w niedalekiej przyszłości dadzą naprawdę dobre rezultaty.
Niestety trzeba na nie jeszcze poczekać.
Layout 100% funkcjonalności osiągnie już w następnym numerze. Aktualnie niewiele mu brakuje do naszej wcześniej wytyczonej wizji, aczkolwiek parę szczegółów do dopracowania jeszcze zostało. Zmiana laya nie jest tylko typowo estetyczna sprawą jakby się mogło wydawać. Staraliśmy się maksymalnie uprościć nawigację w magazynie oraz bardzo mocno zaakcentować działy tak, aby były one kojarzone w sposób niemalże automatyczny. Mówiąc o nawigacji nie mam na myśli strzałek służących do zmiany stron, ale przede wszystkim menu, które jest teraz bardziej czytelne niż przed zmianami, poprzez umieszczenie w nim wszystkich linków do tekstów (przedtem CIA było „ukryte”), a także zastosowanie kolorowych pasków przy każdym z działów.
Serwis dopiero co powstał i zaczyna powoli się rozkręcać. Nie planujemy zamieszczać na nim tekstów. Nie, do tego służy magazyn, który nadal jest dla nas priorytetem. Serwis będzie służył Wam poprzez newsy. Będziemy także publikować screeny z nowych gier oraz tapety. Do Waszej dyspozycji jest także wyszukiwarka, która już działa, jednak pełną sprawność uzyska wtedy gdy skończymy uzupełniać bazę tekstów SS-NG. To żmudna robota, dlatego też potrwa ona jeszcze z miesiąc, maksymalnie dwa. Zawarliśmy także podgląd wątków z forum, zarówno SS-NG, jak i całego Portalu Pism Kultowych. Zapraszamy gorąco na forum, dzieje się tam bardzo wiele.
Ważna informacja dla prenumeratorów jest taka, że uruchamiamy nową prenumeratę. Poprzednia była dosyć wadliwa, przez co czasami nie dochodziły informacje o numerze. Teraz się to zmieni. Jeżeli jednak jesteście już zapisani w prenumeracie to nie musicie tego robić po raz drugi, przeniesiemy cała bazę adresową do nowego systemu.
Jeżeli macie jakieś propozycję odnośnie serwisu to dajcie nam o tym znać, postaramy się je wprowadzić w życie. Z przyjemnością zatrudnimy także newsmana, aby naprawdę rozkręcić ss-ng.pl.
Dalej, zmieniły się zasady współpracy. Gorąco zapraszamy zarówno sklepy, dystrybutorów gier i sprzętu, a także i Was do współpracy z nami. Wprowadziliśmy także nowe zasady rekrutacji do redakcji. Są one bardziej rygorystyczne, nie ma się co czarować, ale dzięki temu chcemy tworzyć naprawdę silną i znającą się na rzeczy redakcję. Zmieniliśmy także system oceniania. Co prawda skala jest taka sama, aczkolwiek same zakresy poszczególnych ocen podlegają większemu rygorowi. W tym numerze prezentujemy Wam pełną, hardcorową (LOL - dop. Veeroos) wersję systemu ocen.
Zmiany, zmiany, zmiany…a co w numerze?!
Co prawda po świątecznym wysypie aktualnie na rynku panuje mała „recesja”, jednak powoli coś zaczyna się dziać. Mamy dla Was recenzje GORKY 02: AURORA WATCHING, której to Emill postanowił postawić mocną... A nie powiem, sami zobaczcie :] Kolejna gra to ZOO TYCOON 2, którą, podobnie jak ZOO EMPIRE (SS-NG #27) recenzował Markinson, nasz nadzorca ZOO. Ten sam człowiek, chociaż już w innej roli, przedstawił Wam wrażenia z obcowania z grą ARMIES OF EXIGO! W numerze mamy także nowości z Techalndu, czyli D-DAY oraz MEDIEVAL.
Forgotten Realms. To chyba świat, którego nikomu przedstawiać nie trzeba? Równie znane są książki R.A. Salvatore. To właśnie z nimi związana jest gra DEMON STONE. Twórcy Mieli do wykorzystania ogromny potencjał świata FR. Czy jednak to zrobili? Odpowiedź znajdziecie w recenzji.