-->\n" +"" ); noweOkienko.document.close(); noweOkienko.focus(); } //-->
  Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   31
                            

Robert "Rosic" Korczak

PRODUCENT: RazorWorks   DYSTRYBUTOR: Empire Interactive    GATUNEK:ścigałka    WWW: www.fordracing3.com


Witamy po raz kolejny w teleturnieju „Co jest w tej grze?” Dziś naszym sponsorem jest firma Ford, dlatego na zakończenie programu każdy z Was otrzyma Fordzika!!! Wszystkie pytania w tym turnieju dotyczyć będą gry Ford Racing 3! Dokładnie tak, a więc zaczynamy pierwszą rundę!



Wroom! Wroom! Runda 1 Wroom! Wroom!
- O tak! Słyszę gromkie oklaski! Brawa dla naszych zawodników! W pierwszej rundzie do wyboru mamy 4 kategorie: Samochody w grze, Trasy w grze, Tryby gry i Typy wyścigów! Pierwsza od lewej strony stoi Pani Renata, niech Pani wybierze kategorię!
- Wybieram kategorie Tryby gry.
- Pytanie brzmi następująco: Ile autorzy przygotowali nam trybów gry i jak one się nazywają?

(kliknij aby powiększyć)
Wybieram bramkę nr. 1


- Och, proste pytanie. Mamy do wyboru 4 możliwości zabawy. Pierwszym z nich jest Ford Competiton, w którym gracz, aby awansować musi wygrać mistrzostwa w danej klasie pojazdów. Po sukcesie w jednej klasie, może on rozpocząć zmagania w następnych. System ten przypomina drzewko, a na jego końcu usytuowany jest bardzo trudny wyścig Fordami GT. Drugi tryb to Ford Challange. W nim gracz w celu odblokowania samochodów musi wykonać różne wyzwania stawiane mu przez grę. Trzeci to pojedynczy wyścig, w którym sami sobie wszystko ustawiamy, a ostatni to multiplayer - można grać przez sieć, albo w dwójkę na jednym komputerze.
- Brawo! Prawidłowa odpowiedź. Niech Pani wybierze drugą kategorię, kto się pierwszy zgłosi, ten odpowiada! A więc?
- Wybieram typy wyścigów.
Biip!
- Pan Bolek zgłosił się jako pierwszy słucham więc odpowiedzi na takie pytanie: Proszę opisać, co najmniej 5 z 11 zawodów występujących w Ford Racing 3.
- Overtake - chodzi o to, aby w limicie czasowym wyprzedzić 20 pojazdów. Za kilka poprawnie wyprzedzonych samochodów dostajemy bonus czasowy. Relay - polega na ściganiu się z rywalem. Po każdym okrążeniu zmieniamy jednak samochód. Powoduje to bardzo ciekawy i emocjonujący wyścig. Trzecim może być np. drafting - trzeba trzymać się przez kilka sekund na ogonie danego pojazdu, po czym dogonić następny i znów jechać kilka sekund za nim. Sekwencję taką trzeba powtórzyć 5 razy. Kolejnym fajnym trybem jest driving skils. Musimy przejechać okrążenie w danym czasie. Na trasie stoją bramki, a za każdą niepotrąconą uzyskujemy bonus czasowy. I jeszcze jeden, niech będzie Racine line, gdzie dzięki trzymaniu się wyznaczonej na trasie linii ładujemy swój dopalacz. Wyścig polega na dojechaniu do mety jako pierwszy.
- Brawo! Dobra odpowiedź! Ja jeszcze wspomnę o standardowych typach rozgrywki takich jak: standardowy wyścig, duel, elimination, czy time attack.

Jaką kategorię Pan teraz wybiera?
- Wybieram samochody w grze.
Biip!
- Jeszcze raz będzie odpowiadał Pan Bolesław. Pytanie brzmi: Czy w Ford Racing 3 będziemy mogli pościgać się czymś innym niż Fordy?
- Myślę, że nie i tak też odpowiadam.
- Dobrze! Jakich dziś mamy wspaniałych zawodników! W grze dostępne są tylko Fordy! Autorzy podzielili wozy na 5 kategorii, a w każdej znajdziemy około 15 modeli! Wybór ogromny, jeżeli oczywiście lubicie jeździć Fordami. Do wyboru będą takie cacka jak: przeróżniste Pick-Upy, samochody rajdowe (Focus, Sierra itp.), sportowe (Puma, GT 90, Esort Cosworth itd.), cała gama Mustangów, wiele koncept carów, a także wozy historyczne. Wybór jest naprawdę ogromny!
- Przejdźmy jednak do kolejnego pytania. Została już tylko kategoria trasy w grze.
Biip!
- Zgłosił się Pan Roman! Słuchamy, więc odpowiedzi na pytanie: Ile jest tras w grze, gdzie są one ulokowane i czy mają realne odpowiedniki?
- W grze Ford Racing 3 programiści wprowadzili 13 tras podzielonych na 5 klas. Każdą trasę możemy przejechać w dwie strony. Dwie klasy torów, to plansze przeznaczone tylko dla samochodów terenowych i rajdowych. Wyścigi na nich odbywają się w górzystych zaśnieżonych krainach, pełnych wybojów, dziur, zakrętów, śniegu i wody. Są też takie bardziej zurbanizowane, np. wyścig po rafinerii. Pozostałe grupy torów są dostępne dla wszystkich pojazdów. Mamy w nich np. wyścigi po autostradzie, albo po pięknym wybrzeżu. Są też klimatyczne trasy umieszczone gdzieś w Indiach - Budda i te sprawy, a także na wąskich amerykańskich wiejskich drogach. Trasy w grze są nudne i nie jest ich wiele. Wiem, że pytanie tego nie dotyczy, ale jedyne ciekawe drogi to te dla pojazdów terenowych. Inne nużą już po godzinie kontaktu z nimi. Dodatkowo wydaje się, że ciągle jeździmy w tym samym miejscu.
- Ok., ale nie odpowiedział Pan na ostatnią część pytania - czy trasy owe mają odzwierciedlenie w prawdziwym świecie?
- Hmmm…. Myślę, że tak.
- Niestety nie! Wszystkie trasy w grze to jedna wielka, jak Pan to powiedział, kiepska bajka!
- Tym pytaniem kończymy Rundę pierwszą naszego teleturnieju „Co jest w tej grze?” Zapraszamy teraz do Rundy drugiej!

Dogonię tego Pana jak tylko wrzucę wyższy bieg!


Bruuuuum! Runda 2 Bruuuum!
- Witam ponownie! Tym razem do wyboru mamy pytania z kategorii: - Grafika w Ford Racing 3, Dźwięk w Ford Racing 3, Prowadzenie pojazdu, Poziom trudności. Ponieważ Pan Bolek ma najwięcej punktów, to on wybierze kategorie jako pierwszy.
- Poproszę o Poziom trudności
Biip!
- Pani Renata! Już czytam pytanie: Na jakiej zasadzie ustalany jest poziom trudności w grze?
- Zależnie od trybu gry. W Ford Competition poziom zmienia się automatycznie, wraz z naszymi postępami. Pierwsze mistrzostwa są rozgrywane na poziomie łatwym, aby później stać się coraz cięższymi. Muszę przyznać, że poziom łatwy jest yyy… łatwy, na średnim jest już trudno, ponieważ oponenci jeżdżą szybko i nie popełniają błędów. Na trudnym poziomie gra stawia spore wyzwanie, a szkoda, ponieważ to tylko zręcznościówka. W innych trybach gry to my ustawiamy poziom, biorąc pod uwagę to, że w Ford Challenge za wypełnienie danego zadania w cięższym trybie, dostajemy więcej bonusów.
- Dobra odpowiedź. Rzeczywiście ma Panie rację - poziom trudny jest za trudny jak na tego typu grę.
Przejdźmy, więc do następnego pytania, jaką kategorię Pani wybiera?
- Wybieram prowadzenie pojazdu.
Biip!
- Słuchamy teraz Pana Romana, może tym razem odpowie prawidłowo. Pytanie brzmi: Czy fizyka jazdy jest realistyczna i czy samochód w grze niszczy się?
- Wydaje mi się, że prowadzenie pojazdu w Ford Racing 3 nie ma zbyt wiele wspólnego z jazdą prawdziwym samochodem. Każdy pojazd prowadzi się bardzo podobnie. Lekką różnicę wyczujemy podczas skręcania pick-upem, a osobówką, ale poza tym różnic brak. Samochody bardo szybko przyspieszają i osiągają w mgnieniu oka zawrotne prędkości. Podczas wyścigu zarówno model z 1960 jak i 2003 roku ma takie same szanse - wydaje mi się, że jest to niedorzeczność! Niestety, jazda z prędkością rzędu 250 km/h nie sprawi przypływu adrenaliny, ponieważ prędkości nie czuje się za bardzo. Efekt przyspieszania z dopalaczem, także do najlepszych nie należy. Samochodziki prowadzą się lekko, łatwo i przyjemnie, brak tu uczucia realnej mocy niektórych wozów.
Nic to jednak przy czymś, co moim zdaniem nie może mieć miejsca w dzisiejszych czasach. Tory mają sztuczne ograniczniki, takie jak krzewy, za które wjechać nie sposób, czy lekki pagórek, który nasze auto skutecznie odbije. To jeszcze pikuś! Największym kretynizmem jest to, że podczas uderzenia w jakąkolwiek barierę (może to być drzewo, czy płot), nasz pojazd traci tylko trochę prędkości i co najgłupsze, zawsze wróci na tor jazdy. Nie da się uderzyć centralnie w jakąś furtkę, czy budynek tak, aby pojazd zatrzymać. Zawsze, ale to zawsze wyskoczymy jakimś dziwnym ślizgiem na drogę w celu kontynuowania jazdy. W Ford Racing 3, pojazdy nie mają modelu zniszczeń, więc często lepszym rozwiązaniem jest wjechać w 90 stopniowy zakręt z prędkością 200 i odbić się od bandy, niż hamować - paranoja!
- Ależ Pan się rozgadał, a przy tym zbulwersował. Odpowiedź była oczywiście poprawna, brawa!
- Wybieram kategorię dźwięk
- Dobrze, teraz przeczytam pytanie, zobaczymy, kto się zgłosi pierwszy: Czy w grze usłyszymy muzykę?
Biip!
- Pan Bolek, słuchamy Pana
- Nie
- Błąd! Usłyszymy! Nawet podczas wyścigu towarzyszą nam jakieś kiepski przygrywki. Coś techniawkorockopodobnego. Nic a nic mi się to nie podobało. Dobrze, że odgłosy silnika, zderzeń i darcia gumy są w miarę dobrze dopasowane. Chociaż nie ma tu żadnych dźwiękowych fajerwerków.
Ponieważ zostało już tylko jedno pytanie, to pozwolę sobie je przeczytać: Na jakim poziomie utrzymana jest grafika w grze, odpowiedź uzasadnij?
Biiip
- Słuchamy teraz Pani Renaty
- Moim skromnym zdaniem grafika w grze utrzymana jest na dobrym poziomie. Nie uważam, że jest wybitna, czy ponadczasowa, ale prezentuje się ładnie i nie kuje w oczy. Otocznie ma dobrze dobrane kolory, tekstury są wysokiej jakości. Nic się nie rozmazuje, ani nie straszy. Obiekty mają wystarczającą ilość szczegółów. Jedynym minusem jest lekka sterylność grafiki. Na planszy nie dzieje się praktycznie nic. Czasem możemy zauważyć, że po przeciwnym, dobrze odgrodzonym pasie ruchu poruszają się jakieś pojazdy, ale to absolutnie wszystko. Świat w FR3 jest pusty. Grafika pojazdów jest równie dobra, co otoczenia. Wozy są szczegółowe, perfekcyjnie naśladują swoje duże oryginały. Można się przyczepić jedynie do tego, że w samochodzie z dachem nie widać wnętrza, a w kabrioletach, kierowca nie rusza kierownicą. Nie jest to jednak wielka wada. Światełka, które działają na planszy są ok, tak samo jak inne efekty - dymy z opon, czy latające pachołki. Gra oferuje widok zza pojazdu, w dwóch odległościach i ze zderzaka. Wnętrza niet.
- Podobała mi się Pani odpowiedź, a także uzasadnienie. Oczywiście Uznajemy! Tym pytaniem zakończyliśmy rundę 2. Po przerwie zobaczymy się z Panią Renatą i Panem Bolkiem. Romanowi serdecznie dziękujemy, oto Fordzik dla Ciebie.
- Dziękuję
- My także dziękujemy i do zobaczenia za chwilę!
Reklama
Zapraszamy do punktu Xero „Tomi”, gdzie znajdziecie najmilszą obsługę i najlepszą jakość usług! Kserowanie, Bindowanie, Oprawianie, Drukowanie! Zapamiętaj: „Tomi” !!! ul. Francuska 12 Katowice (wew. Budynku dawnej Biblioteki Śląskiej)
Reklama


Żółciutki jak kurczaczek


Wziummm Runda 3 Wziummm
- Witam ponownie po przerwie, w rundzie trzeciej wystąpi Renata i Bolek. Ten, kto pierwszy się pomyli, odpada! Zaczynamy od pytania dla Reanty. Gotowa?
- Gotowa!
- Wymień jeden babol, który zauważyłaś podczas grania w FR3
- Gra miała czasem bardzo wredne skoki, które zawsze kończyły się wypowiadaniem przeze mnie brzydkich słów, choć na moim komputerze nie powinna!
- Dobrze! A teraz Bolek: iloma cechami opisywany jest pojazd?
- Czterema: prędkość, przyspieszenie, trzymanie się drogi, waga.
- Poprawa odpowiedź, Renato - czy podane wcześniej cechy opisywane są za pomocą liczb?
- Nie, za pomocą słupków, dzięki temu skutecznie nie wiemy, jakie osiągi ma pojazd tak naprawdę.
- Wspaniale, teraz kolej na Bolesława: Czy idzie na dobre uciec rywalom?
- Odpowiadam, że nie, ponieważ oni po wyprzedzeniu zaczynają jechać tak jak ty i trzymają się na ogonie!
- Ok!, Renato, skup się: ile pojazdów bierze udział w normalnym wyścigu?
- 8
- Nie, odpowiedź nieprawidłowa, w normalnym wyścigu jest zawsze 6 pojazdów i choćbyś miał 1 lokatę punktową w mistrzostwach to i tak startujesz jako ostatni! Jeżeli Bolek odpowie dobrze, będę musiał się z Tobą pożegnać Renato.
- Wiem, trudno, nie zawsze się wygrywa.
- otóż to! A więc Bolesławie, ostatnie, decydujące pytanie: Jaka jest średnia długość wyścigu i mistrzostw?
- Wyścig to 2-3 okrążenia, a mistrzostwa to 4-6 wyścigów
- Brawo! Bolku, przechodzisz do finału! A dla Ciebie Renatko droga, mam Fordzika. Może zobaczymy się jeszcze kiedyś?
- Na pewno tak!
- Trzymam Cię za słowo, a tymczasem zaczynamy finał!


Ale łuna od niego bije


Wrrryyyyyyy! Finał Wrrryyyyyy!
- Witam Cię w finale Bolku. W tej części naszej zabawy zadam Ci tylko jedno pytanie. Poprawna odpowiedź oznacza wygraną, niepoprawna - Fordzika, którego i tak dostaniesz. A więc uważaj, bo pytanie jest trudne: Jaką ocenę wystawił grze Ford Racing 3 redaktor najlepszego na świecie magazynu internetowego SS-NG, odpowiedź uzasadnij?
- Hmmm…. Udzielam odpowiedzi. Ford Racing 3 to gra średnia. Mimo ładnej grafiki i kilku świeżych pomysłów, szczególnie związanych z typami wyścigów, tytuł ten nie potrafi gracza przykuć do monitora. Jeździ się w nim średnio fajnie, denerwują beznadziejne odbicia od barierek i nudne trasy. Gra nie ma w sobie tego czegoś. Niestety FR3 to dość spory krok wstecz, przede wszystkim pod względem grywalności, w stosunku do bardzo dobrego tytułu, jakim był Ford Racing 2. Redaktor wahał się między wystawieniem 5 a 6, dlatego oceną końcową będzie -6.
- Dobra odpowiedź! Wygrywasz ten konkurs Bolku! Szkoda, że nie wygrał go Ford Racing 3…

Pentium III 800 MHz, 256MB RAM, karta grafiki 32MB

-Ale przecież tam jest tyle pojazdów do wyboru!?
- Widocznie jestem fanem Renaulta


  Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   31