02     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     WYŁOWIONE Z SIECI: Gry (Blaszak)



Jakub " kYuba" Bujakowski



GRANIE POPŁACA
Jonathana Wendelema znanego pod ksywką Fatal1ty kojarzą chyba wszyscy fani QUAKE’a III. Jest on bezkonkurencyjnym mistrzem „Gwoździa Trzeciego”, wygrywa pojedynek za pojedynkiem i mało co kto może z nim konkurować. Od niedawna Fatal1ty pogrywa także w COUNTER-STRIKE'a, który podobnie jak QUAKE jest dla niego grą, dzięki której się utrzymuje. Swoją drogą to ciekawa rozbieżność. Q3 i CS to przecież dwie zupełnie inne gry, a Jon radzi sobie w obydwie tak samo dobrze. Talent? Pewnie tak, ale faktem jest, że ten talent przynosi mu duuużo pieniędzy. Za swój pierwszy wygrany turniej Fatal1ity zgarnął 4000 USD, niedawno wygrał CPL i rozprawił się z najlepszymi graczami w CS'a. Ostatnie dane mówią, że jego łączny przychód z grania wynosi 50. 000 USD! Obecnie Fatal1ty przygotowuje się do następnego turnieju Q3, w którym ma niebawem wziąć udział. A specjaliści mówią, że z grania wynikają same złe rzeczy…

CASTLE STRIKE
Czy podobało wam się STRONGOLD – gra, w której głównym celem było zbudowanie zamku i jego obrona? Jeśli tak to z pewnością spodoba wam się także CASTLE STRIKE, najnowsze dziecko panów z Related Designs. CS osadzony będzie w średniowiecznej Europie pełnej dzielnych rycerzy, potężnych władców i tego, co lubimy najbardziej – pięknych dziewic:). Cała gra przedstawiona będzie w pełnym 3D. Naszym głównym celem będzie zaprowadzenie porządku w kraju nękanym przez choroby, plemiona barbarzyńskie oraz inne silniejsze państwa. Misje w CASTLE STRIKE będą bardzo typowe jak dla średniowiecza: będziemy musieli dla przykładu bronić naszego zamku, atakować twierdzę przeciwnika, ratować bezbronne dziewice, spalać obozy banitów, odbijać więźniów itp. Oczywiście podstawą niemalże każdego scenariusza będzie budowa naszego własnego zamku, która będzie sporo dłuższa od tej znanej nam ze STRONGHOLD. Podobnie oblężenia zamku trwać będą czasami nawet 30 min. czasu rzeczywistego, co w grze będzie kilkoma dniami. Autorzy przewidzieli 27 misji singlowych, z których każda będzie zupełnie innym wyzwaniem dla gracza. Premiera nie została jeszcze podana.

Ojej! Pali się! (Restricted Area)

NOWE "ZAKAZANE" SCREENY
Master Creating udostępniło trzy nowe screeny z Restricted Area - nowyego, postapokaliptycznego RPG, o którym przed miesiącem na łamach SS-NG mówił jej główny projektant - Jan Beuk. Miłego oglądania.

CASTLE STRIKE

KOLEJNY PIRAT „DOJECHANY”
Sąd Oakland skazał niedawno Sean'a Michael’a Been'a na 4 lata więzienia. Według sądu w ciągu ostatnich kilku lat piratowi udało się zarobić na kradzionym oprogramowaniu ponad pół miliona dolarów. Skazany był głównym programistą znanej grupy "crackerskiej" Razor1911, tworzącej cracki i key generatory. Już wcześniej Breen dostał wyrok 18 miesięcy pozbawienia wolności, kiedy policja rozbiła wyżej wymienioną grupę. Warto wspomnieć jeszcze o bardzo ciekawym sposobie zdobywania gier poprzez członków Razora1911. Otóż chłopaki, aby uzyskać dostęp do najnowszych produktów zakładali fikcyjne czasopisma o grach, kontaktowali się z wydawcami gier i w ten sposób je zdobywali, następnie sprzedawali na kilku własnych stronach internetowych. Breen pójdzie do więzienia 23 marca.

NOWY WYDAWCA NA RYNKU
Informacja prasowa: Miło nam poinformować, że w styczniu b.r. rozpoczęła swą działalność nowa firma zajmująca się wydawaniem gier komputerowych pod nazwą Nicolas Games. Za sterami wydawnictwa zasiada Tomasz Majka, firma współpracuje z jedną z największych firm dystrybucyjnych na rynku muzyki video i gier firmą Pryzmat. Ponadto z Nicolas Games współpracuje wielu byłych pracowników Wydawnictwa Play-it!. Strategią Nicolas Games jest wydawanie bardzo dobrych gier w niezwykle atrakcyjnych cenach. Ceny nowości nie będą przekraczać 99PLN, natomiast starsze, lubiane przez graczy tytuły ukazywać się będą w cenach nieprzekraczających 19,90PLN.

DRAKE OF THE 99 DRAGONS

DRAKE OF THE 99 DRAGONS
Członkowie klanu „99 dragons” giną w tajemniczych okolicznościach a wraz z ich śmiercią znika artefakt mogący zabijać wszystkie żywe istoty i przywracać do życia martwych. Jako Drake – przywódca klanu, zostajesz powołany do życia, żeby odzyskać artefakt i zemścić się na mordercach twoich przyjaciół. DOT99D będzie grą akcji, stworzoną za pomocą technologii nieco przypominającej tą z XIII. Akcja przedstawiona będzie w formie rysunkowej, lecz niezwykle brutalnej jak na „bajkę”. Jak mówią sami twórcy „gra będzie mroczna, lecz kolorowa, radosna, lecz brutalna bez bycia kontrowersyjną”. Nasz główny bohater będzie mistrzem w sztukach walki oraz niezwykle precyzyjnym strzelcem. Gra przepełniona będzie akcją i to akcją w najbardziej „czystym” tego słowa znaczeniu. Bieganie po ścianach, salta w powietrzu podczas strzelania, niszczenie otoczenia, możliwość zatrzymania i zamrożenia czasu (Matrix) będą w Drake’u chlebem powszednim. Fani FPP pewnie zacierają już ręce. Premiera na przełomie kwietnia i maja.

I KTO TU JEST UZALEŻNIONY...
Znany amerykański serwis AOL (America On Line) zorganizował kilka miesięcy temu badania dotyczące pracy przed komputerem wśród kobiet. Wyniki okazały się, co najmniej zaskakujące. Z badań wynikło, że kobiety po 40 spędzają większość wolnego czasu przed kompem, zagrywając się w gry online'owe. Według sondażu przedstawicielki płci pięknej, które przekroczyły wiek 40 lat przez 50% wolnego czasu gapią się w ekran monitora i najzwyczajniej grają. A co jeszcze ciekawsze w grach multi radzą sobie zaskakująco dobrze (taa, skąd ja to znam – CS jest tego najlepszym przykładem). Ulubioną porą, w której kobiety grają jest czas pomiędzy północą a 5 rano. No naprawdę intrygujące. Czyżby ktoś przesiadywał w moim pokoju przed kompem, kiedy śpię?

PAINKILLER W DOBREJ GRZE
Informacja prasowa: Na polskim rynku gier komputerowych w kwietniu wybuchnie bomba. Po raz pierwszy głośna, wysoko budżetowa i premierowa gra, na którą wyczekuje cały świat, ukaże się w rekordowym nakładzie i rewelacyjnie niskiej cenie 19,90 złotych! "Marka Dobra GRA jest już zakorzeniona na naszym rynku i kojarzy się z najwyższą jakością za niewielką cenę - powiedział Marcin Przasnyski, dyrektor wydawniczy Axel Springer Polska - Podpisanie kontraktu na PAINKILLER'a jest kolejnym kamieniem milowym w budowaniu potęgi naszej serii, która przez ostatnie dwa lata osiągnęła wynik blisko miliona sprzedanych egzemplarzy. Gracze świetnie wiedzą, czym jest PAINKILLER - dopracowaną, genialną technicznie i niewiarygodnie grywaną grą. Jestem dumny, że to właśnie my zostaliśmy wybrani do współpracy w Polsce.". Ciekaw jestem czy kojarzycie jeszcze autora tych słów? Mała podpowiedź- jeśli nie wiecie, kim jest pan Marcin Przasnyski to zajrzyjcie do 50 numeru SS-a, może wam się pamięć rozjaśni :) <
DOMINUS ONLINE
Jest rok 2769. Rasa znana jako Dominus nie ma żadnych proroków, żadnych bogów, mają tylko energię, która przepływa przez cały świat i pozwala ludziom dokonywać niesamowitych rzeczy. Jest to świat, w którym nowi przywódcy dojdą do władzy, nowe miasta zostaną zbudowane, nowe legendy zostaną ustanowione i nowe gildie założone – jest to świat, w którym możliwe będzie niemalże wszystko. Podstawą gry będzie rozwój założonych przez nas gildii. Każdy gracz będzie mógł zdobyć własny teren na rozwój gildii, zwerbować nowych członków i ustalić listę sprzymierzeńców oraz wrogów. Możliwa będzie wymiana zdobytych przedmiotów i towarów pomiędzy gildiami jak i ich kradzież. Każdy gracz posiadać będzie swojego bohatera, który w dowolnej chwili będzie mógł zmienić profesję bez utraty zdobytego wcześniej doświadczenia – ma to być największą atrakcją DOMINUS ONLINE. Ponad to gracze będą mogli tworzyć własną broń, pancerz, robić własne ubrania a nawet projektować własne budynki. Premiera nie została ogłoszona.

MYTHICA ODWOŁANA
Microsoft oficjalnie podał, iż zawiesił prace nad bardzo dobrze zapowiadającym się MMORPG'iem znanym graczom jako MYTHICA. Firma niestety nie podała do wiadomości, co było powodem odwołania prac nad grą. Plotki głoszą, że firma „wielkiego Billa” bała się konkurencji ze strony nadchodzących multiplayerowych RPG'ów takich jak: WORLD OF WARCRAFT, EVERQUEST II, THE PATH TO ZENERAI. Posunięcie to odbiło się oczywiście na składzie developerskim Microsoft’u. Już niedługo zostanie zwolnionych 40 programistów zatrudnionych do produkcji MYTHICI. Naprawdę szkoda, ponieważ kroił nam się kawał porządnej gierki, która mogła wnieść sporo nowego do gatunku MMORPG. Rest in peace...

JOINT OPERATIONS

JOINT OPERATIONS
Witaj żołnierzu! Wbrew temu, co k*** myślałeś nie przyszedłeś tu żeby jarać jointy tylko po to, żeby wykazać się na polu walki i przy okazji trochę postrzelać. Wymyśliliśmy taką nazwę właśnie po to żeby zaciągnąć do armii więcej ludzi. Teraz nie masz już odwrotu – jak raz się zgłosiłeś do „Joint Operations Force” tak zostaniesz tu k*** do zasranej śmierci, o przepraszam za moją polszczyznę jeszcze do tego pewnie nie przywykłeś. Już niedługo będzie miał możliwość zabić k*** całe hordy Indonezyjskich terrorystów przy użyciu takich broni jak: Glock17, M4, MP5 czy różnej maści karabinów snajperskich i wyrzutni rakiet. Nie zabraknie oczywiście latania helikopterami, pływania łodziami, jeżdżenia ciężarówkami i jeepami. Na polu walki będziesz mógł zmierzyć się nawet z 64 żołnierzami na raz a pobiegasz k*** nie tylko po równinach, ale także po górach i prawdziwej dżungli. No dobra, starczy gadania, masz tu karabin i biegnij na ćwiczenia. Na pierwszą misję wyruszamy już w połowie maja.

Nie skacz!! (Restricted Area)

P2P ZNOWU ATAKOWANE
Źródło: Imperium Gier
Wczoraj popołudniu do sądu w Pasadenie w Kalifornii wpłynęła apelacja dotycząca pozwu przeciwko dwóm wiodącym sieciom P2P – Grokster i Morpheus, złożona przez największe wytwórnie filmowe, muzyczne oraz studia nagrań. Jest to już druga próba załatwienia wspomnianych serwisów. Pierwsza miała miejsce 25 kwietnia zeszłego roku, jednak wtedy sąd w Los Angeles ogłosił, że Grokster Ltd. oraz StreamCast Networks, producenci wspomnianych programów, nie są odpowiedzialni za naruszanie praw wytwórni filmowych i muzycznych. Jednak wczoraj do sądu apelacyjnego wpłynęła apelacja od Motion Picture Association of America, National Music Publishers Assoctiation of America oraz Recording Industry Association of America. Poprzednio wspomnianym organizacjom udało się doprowadzić do zamknięcia Napstera, możliwe także, że to samo uczynią z Groksterem i Morpheusem. Sąd podejmie decyzję w ciągu najbliższych tygodni.

Zatańczymy innym razem (Restricted Area)

FUEL
FUEL będzie interaktywnymi wyścigami dziejącymi na lądzie, w powietrzu i na wodzie. Przed każdym wyścigiem gracze będą musieli wybrać swoją postać, która może często być ważniejsza od samego wozu. Postać, którą wybierzemy powinna jak najbardziej pasować do naszego stylu gry, ponieważ nie raz będziemy musieli biegać, skakać i pływać. Podczas pojedynku możliwe będzie poruszanie się na piechotę, dlatego też morderczy bieg od jednego do drugiego parkingu będzie w FUEL czymś bardzo często spotykanym. Jeśli o pojazdy chodzi to gracze będą mogli wybierać spośród Vanów, Jeepów, Helikopterów, Samochodów osobowych oraz Motorówek. Autorzy gry chwalą sobie także engine graficzny gry, który będzie umożliwiał interakcje z otoczeniem oraz wyposażony zostanie w moduł dynamicznie zmieniającej się pogody. Warunki, w których przyjdzie nam się ścigać nie raz zaważą o zwycięstwie bądź też przegranej. W FUEL pojawi się kilkadziesiąt tras, których ukończenie nie raz sprawi nam wiele trudu, ale zaowocuje za to ukrytymi pojazdami, mapami oraz innymi bonusami. Premiera nie została jeszcze podana.

HOMEPLANET

HOMEPLANET
HOMEPLANET będzie hybrydą RTS'a i gry akcji, w której główny nacisk położony zostanie na walkę. Naszym głównym celem będzie odnalezienie tytułowej planety, na której będziemy mogli się osiedlić i rozpocząć spokojne życie, niestety nie będziemy w kosmosie jedynymi, którzy tego pragną. Przeciwko nam staną myśliwce i statki bojowe pozostałych nacji. Autorzy nie kryją, że w grze trzeba będzie się dużo nastrzelać i nalatać, żeby przejść kampanię. Większość czasu spędzonego przed grą wypełniać będzie akcja (coś się ostatnio dużo takich produkcji narobiło), która przedstawiona zostanie za pomocą unikalnego silnika fizycznego, użytego po raz pierwszy właśnie w HOMEPLANET. W grze pojawi się ponad 60 rodzajów statków, z których 6 zostanie oddanych do dyspozycji gracza. Niewątpliwą atrakcją gry będzie możliwość własnoręcznego wyposażenia, uzbrojenia oraz ulepszenia naszego myśliwca. HOMEPLANET będzie także zawierać edytor misji, których standardowo w grze pojawi się ponad 20. Premiera produktu przewidywana jest na 3 kwartał 2004 roku.


02     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     WYŁOWIONE Z SIECI: Gry (Blaszak)