04     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : Silent Hill 3



Maciej "Carnage" Organiściak


Mało jest gier, których kolejne części są lepsze od poprzednich. Świetnym przykładem zaprzeczenia tej teorii jest seria SILENT HILL legendarnej grupy Konami. Po wrażeniach konsolowych graczy możemy spać spokojnie, bo i tym razem firma nie zawiodła i SILENT HILL 3 odnosi wielki sukces.



TROCHĘ HISTORII...
Na samym wstępie należy się parę słów wyjaśnienia. Pierwsza część SILENT HILL'a pojawiła się dość dawno temu i powstała jedynie na PSX. Po jej wielkim sukcesje zwykłą koleją rzeczy Konami stworzyło sequel, który ukazał się również na PCta. Jak rzadko bywa druga część dorównała popularnością pierwszej i dlatego już od dłuższego czasu posiadacze konsol cieszą się trzecią częścią tej wspaniałej gry;). A teraz dzięki łasce Konami, które ostatnio zaczęło podbój rynku blaszaków, pojawiła się konwersja także na naszą platformę. W chwili, gdy czytasz te słowa gotowy produkt powinien już na Ciebie czekać w sklepie lub worku świętego Mikołaja.

Co tu robi profesor od matematyki??

POWRÓT DO KOSZMARU
Tym razem przyjdzie Ci się wcielić w losy niewinnej 17 letniej nastolatki o imieniu Heather. Prowadziła ona spokojny żywot w swoim miasteczku i nie wyróżniała się od rówieśników. Pewnego dnia ma koszmarny sen, w którym widzi wesołe miasteczko niczym z najgorszego horroru. W karuzeli dla dzieci, konie są nadziane na hak, wszędzie walają się zakrwawione pluszowe misie, a do tego pojawiają się przerażające kreatury. Na szczęście wszystko to okazuje się jedynie złym snem, aż do czasu, kiedy Heather wykonuje telefon do swojego ojca, po którym wszystko, co dotychczas pamiętała ze swego miasteczka zostaje zmienione w obraz z jej snu. Przed graczem stoi zadanie odkrycia tego, co tak naprawdę się wydarzyło. A droga ta będzie długa i niezwykle tajemnicza. Pamiętając poprzednie serię tego produktu zapewne i tu będzie można ujrzeć kilka zakończeń w zależności od prowadzonego przez nas stylu gry. Jak możemy się dowiedzieć z wersji na Playstation 2 SILENT 3 jest jeszcze bardziej mroczny od swych poprzedników. Jego akcja jednak dopiero w końcowym etapie przeniesie się do tytułowego miasteczka. Wszystkie wcześniejsze przygody będą rozgrywane w rodzinnych stronach bohaterki.

Zielono niczym w Matrixie

GRATKA DLA MIŁOŚNIKÓW HORRORÓW
Rozgrywka w SILENT HILL'u jest nastawiona na rozwiązywanie kolejnych zagadek, które przybliżają nas do odkrycia głównej tajemnicy. Jednak nie wyobrażajmy sobie, że wszystko zostanie nam podane na tacy. Jak w każdym dobrym horrorze następują częste zmiany akcji, przez co fabuła jest nieprzewidywalna. Ponadto w większości przypadków nie znajdziemy odpowiedzi na nurtujące nas pytania i wszystko pozostanie w strefie domysłów. Na początku gry wzorem poprzednich części możemy wybrać oddzielny poziom trudności dla zagadek i samej gry. Od tego pierwszego zależy, jakie wskazówki dostaniemy do ich rozwiązania (w najtrudniejszym jest ich oczywiście najmniej i są pisane literacką angielszczyzną przez, co stają się trudne do zrozumienia nawet dla rodowitych Anglików). Drugim natomiast ustalamy wytrzymałość potworów i ilość ran, które nam zadają.
MIĘSKO
Z trailera zaprezentowanego na E3 w 2002 roku można wywnioskować, że kreatury trzymają wysoki poziom, zarówno pod względem wykonania jak i pomysłu. W przeciwieństwie do RESIDENT EVIL, gdzie eksterminowaliśmy wymyślne zombiaki, Konami w swoim dziele położyło nacisk na element psychologiczny. Potwory z SILENT HILL'a nie przypominają wyglądem niczego, co do tej pory było nam dane widzieć w innych produkcjach, a ich głównym zadaniem jest przerazić gracza swoim wyglądem. Trzeba przyznać, że Konami udała się ta sztuka i monstra wyglądają tak jakby je zaprojektował ktoś o chorych zmysłach. Producent zapowiada, że tym razem będziemy mogli spotkać znacznie więcej różnych ich modeli, z których niektóre umieją biegać, skakać, a nawet latać. W tym miejscu pojawia się zarzut niektórych konsolowych graczy

Nie ma jak kąpiel w...

W poprzednich częściach walka była dodatkiem, którego powinniśmy starać się unikać ze względu na ubogie zasoby amunicji oraz wytrzymałości wrogów. W trójce niektórzy gracze krytykują Konami za zbyt częste starcia z potworami, przez co zostaje zatracony klimat. Obawiają się, że niedługo SILENT zbyt upodobni się do RESIDENTA. Ich skargi mogą okazać się słuszne, gdyż na zwiastunie widać jak Heather nie dbając o naboje eksterminuje trzy wielkie kreatury. Miejmy nadzieje, że jest to jakiś wyjątek, bo w innym przypadku możemy dostać TOMB RAIDERA w klimatach horroru.
Do oprawy wizualnej nie powinniśmy mieć żadnych zastrzeżeń. Od czasu drugiej części poprawiono engine gry, a w szczególności modele postaci. Niestety cały czas nie można swobodnie operować kamerą, która ma częste skłonności do pokazywania frontu bohatera zamiast drogi przed nim. Muzyka, jaka przygrywa w trailerze jest bardzo nastrojowa i pasuje do tajemniczego klimatu gry. Ponadto i w tej części nasza bohaterka będzie wyposażona w przenośne radio, którego szum będzie zapowiadał pojawienie się wroga.

A po kąpieli czas do łóżka

Wersja na PCta będzie się różniła jedynie od konsolowej możliwością robienia save'ów w dowolnym momencie oraz wyborem rozdzielczości ekranu, co wpłynie na grafikę. Miejmy nadzieję, że Konami naprawi błędy, jakich dostrzegli się gracze konsolowi np. z brakiem zachowania perspektywy i dostaniemy kompletny produkt bez konieczności instalowania żadnych patchów.
P.S. Wszystkich wielbicieli SILENT HILLA na pewno ucieszy wiadomość, że jest przygotowywany film oparty o fabułę pierwszej części gry.


04     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : Silent Hill 3