21     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : FIA World Championship 3



Zbigniew "Emill" Pławecki


Evolution Studios chce swoim najnowszym dziełem, czyli FIA WRC3, przełamać kolejne technologiczne bariery stojące przed twórcami gier. Postawili przedewszystkim na realistyczne oddanie wszystkich „efektów specjalnych”, jakie towarzyszą szybkiej jeździe samochodem klasy WRC.



Efektowne odlatywanie szkła i poszczególnych elementów karoserii zrealizowano za pomocą realistycznych, drobnych cząsteczek, a bardziej szczegółowe kolizje i modele uszkodzeń potęgują wrażenia i emocje. Dodatkowo, działające wskaźniki wewnątrz samochodu, rozwinięty model kierowania pojazdem oraz dobra AI komputerowych kierowców dodają grze realizmu i wiernie odzwierciedlają rzeczywistość.

Dlaczego tu nie ma barierek? Gdzie mój kaskader?

Wszystkie lokacje zostały zapełnione bydynkami, znakami drogowymi i innymi obiektami, takimi jak mosty czy tunele, charakterystyczne dla każdej trasy. Pobocza wypełniają animowane tłumy kibiców, którzy będą reagować na wydarzenia na trasie.
Zaimplementowano realistyczne połączenia pomiędzy drogami i rzekami, które będą zmuszały gracza do dokładniejszego przysłuchiwania się wskazówkom pilota. Na każdym etapie czekać nas będzie, większa niż w WRC2, ilość typów podłoża, a nasze oczy cieszyć będą poprawione kamery, odbicia soczewkowe i trójwymiarowe (a nie tak jak dotychczas - płaskie) ślady opon.

Po śniegu, pod górkę, bez świateł, bez łańcuchów... oby tu nie było policji

Gra powstaje na licencji FIA, więc możemy mieć pewność, że zarówno zespoły, samochody, ba, nawet uniformy kierowców, a także sponsorzy, kierowcy, trasy (włączając zupełnie nowy – rajd Turcji) oraz poszczególne etapy - będą takie same jak w rzeczywistości. Co do samych kierowców – ich twarze mają błyskawicznie odzwierciedlać sytuacje na drodze, kierowy mają także reagować na wskazówki pilotów.
Aby nasze wygrane zyskały zupełnie nowego wymiaru, stworzono, oparte o technikę motion-capture, filmiki przedstawiające radość wśród całej załogi – od kierowców po mechaników. Ciekawe, czy będą tam też takie atrakcje, jak te, które wyczyniał niedawno, po zdobyciu szóstego tytułu MŚ, Michael Schumacher? :)

Paskudna kombinacja kolorystyczna – czerwony z niebieskim. Ble!

Samochodów ma być 21, a jeśli uwzględnimy różne warianty silników, czy innych podzespołów, to ilość maszyn wzrasta do 48. Można je podzielić na kilka głownych kategorii: siedem samochodów WRC, które pojawiły się na trasach w sezonie 2003, samochody WRC Evolution – czyli modele, które są nieco bardziej zaawansowane pod względem technologicznym niż auta podstawowe, siedem samochodów WRC Extreme – futurystyczne, monster-wersje prawdziwych maszyn, oraz pięć aut WRC Concept. Do wyboru będzie pięć trybów gry od szybkiego startu, po pełny sezon mistrzostw WRC, w którym brać może udział od jednego do czterech graczy, a kierować można samochodami z zestawów WRC oraz Extreme.

Eat my dust, suckers!

Aby jednak zostać kierowcą rajdowym, najpierw trzeba będzie przejść serię testów na torze treningowym, który, ze swoim slalomem, sekcją pokrytą śniegiem i wszelkiej prowenencji zakrętami, będzie idealnym miejscem do szlifowania swych umiejętności.
Na wszystkich etapach może się ścigać dwóch zawodników, w tym przypadku są oni przez siebie widziani jako ghost’y, więc o akcjach rodem z DESTRUCTION DERBY (SS#31) możecie zapomnieć.


21     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : FIA World Championship 3