09     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : Sea Dogs 2


Krzysztof " kiniu " Hulboj


"(...)150 różnych modeli postaci, szkieletowa animacja, motion capture, prawdziwe, modele statków z tamtego okresu, itd. Naprawdę czujemy, że mamy szanse zrobić cos niezwykłego (...)"
"(...)Będziesz współdziałał z wieloma ludźmi często spotykanymi w portach tamtych czasów - żeglarzami i kupcami, strażnikami i zwykłymi mieszkańcami, przemytnikami i oficerami, prostytutkami i pijakami (...)"



HomeLAN - Najpierw, jaka była wasza reakcja na to, jak oryginalny Sea Dogs został przyjęty przez fanów i krytyków gier?

Akella - SD został dobrze przyjęty przez fanów i krytyków, wiec byliśmy bardzo zadowoleni. Prawdę mówiąc, byliśmy pewni, ze reakcja będzie pozytywna. Czuliśmy, że włożyliśmy w nią wiele pracy i stworzyliśmy wspaniałą grę. Piękna grafika w oparta na engine o nazwie "Storm", fascynująca fabuła i wróżący sukces mix RPG`a, akcji i strategii zasłużyły na uznanie wielu graczy.


HomeLAN - Jakie były główne założenia firmy, kiedy zdecydowała się na zrobienie następnej części?


Akella - Sequel powstawał przez ostatnie 2 lata a naszymi głównymi celami były:
- uprościć fabułę tak, by było łatwiej ją śledzić i by była bardziej dostępna dla przeciętnego gracza
- promować pomysł nieograniczonych wariantów rozgrywki i niekończących się możliwości dla odważnych, rezolutnych i przedsiębiorczych piratów.
- zrównoważyć nacisk położony na grę toczącą się na ziemi i na morzu
- stworzyć system generowania questów, który pozwoli graczom kontynuować grę nawet wtedy. gdy skończy się główna fabuła gry... albo w ogóle grać z pominięciem głównej fabuły
- no i oczywiście uszczęśliwić graczy SD i dać im mnóstwo wspaniałych doświadczeń i nowych przygód, oraz przyciągnąć nowych

Ech..te bitwy morskie...

HomeLAN - Jaka jest fabuła SD II?

Akella - Zasadniczo fabuła opiera się na wydarzeniach mających miejsce na fikcyjnym archipelagu. Dwóch głównych bohaterów: Blaze Devlin i Danielle Greene z zacięciem poszukują skarbów swego rodzimego kraju. Skarby te mogą zmienić układ sił w regionie. To, czego doświadczymy w grze, będzie zależeć od tego, którym z charakterów gramy. Oczywiście w trakcie gry będzie można zobaczyć poczynania drugiego z bohaterów.

HomeLAN - Jak zostanie potraktowane tworzenie postaci w drugiej części?

Akella - Na początku gry gracz może wybrać miedzy dwoma głównymi bohaterami, z których każdy ma inne zakończenie gry. Będzie pewna ilość punktów umiejętności, które należy rozdzielić pomiędzy zdolności swojej postaci, można więc samemu zdecydować jakim charakterem będziesz się posługiwał w grze i jakie rzeczy będą dla ciebie ważne. HomeLAN - Jakie tereny można będzie oglądać w SD II?

Akella - Ponieważ zwiększyliśmy nacisk na grę na lądzie, będzie można odkrywać tereny poza miastami, włączając w to dżungle, meliny przemytników, plaże, i inne.

HomeLAN - Jakich NPC będzie można napotkać w grze i czy dołączą do ciebie w czasie wędrówki?

Akella - Będziesz współdziałał z wieloma ludźmi często spotykanymi w portach tamtych czasów - żeglarzami i kupcami, strażnikami i zwykłymi mieszkańcami, przemytnikami i oficerami, prostytutkami i pijakami. Każda z tych osób będzie z tobą rozmawiała, udzieli ci informacji a nawet będzie uczestniczyła w przygodach. Niektóre z NPC, które napotkasz mogą się dołączyć do twojego bohatera i towarzyszyć mu przy eksploracji wyspy i miast, mogą nawet osłaniać twoje tyły w czasie walki!
Tak jak twój bohater, NPC`e będą z czasem zdobywać doświadczenie. Jednak, choć możesz kontrolować ich rozwój, pamiętaj że twoim charakterem jest ten bohater, którym sterujesz. Jest jedyna postacią, którą możesz bezpośrednio kontrolować. I powinieneś także pamiętać, ze mogą cię opuścić jeśli twoje działania będą sprzeczne z ich systemem wartości.

Piratka jak się patrzy


HomeLAN - Jak został potraktowany aspekt morza i ziemi w SD II?

Akella - Zestawiliśmy dwa różne aspekty gry - ląd i morze - by urozmaicić grę. W przeciwieństwie do Sea Dogs, gdzie cała akcja działa się na morzu (choć można było odkrywać miasta), SD II daje większą swobodę działań na lądzie, a przez to lepszą możliwość rozwinięcia swojej postaci. W mieście, twój bohater może rozmawiać z NPC, zatrudniać nowych członków ekipy, wdawać się w bójki i tak dalej. Więc, jeśli nieuczciwy kupiec cię obrazi, nie będziesz ograniczony do straszenia go przez teksty w stylu " zobaczymy się na morzu". Teraz możesz wyciągnąć swój miecz i zdzielić go nim, jeśli taka twoja wola.
Oprócz miast, będziesz mógł odkrywać inne części wyspy. Doświadczysz widoku tropikalnych krajobrazów, ukrytych plaż, tajemnych jaskiń pełnych skarbów, kryjówek przemytników i innych. Teraz możesz odcumować z każdej plaży na wyspie, jeśli tylko krajobraz nie przeszkodzi ci w rzuceniu kotwicy.
Gra na morzu będzie w dużej mierze zbliżona do tej znanej z poprzedniej części, z kilkoma tylko ulepszeniami. Mapa świata została rozwiązana nieco inaczej (min. atrakcyjniej), ale nadal będą wszystkie walki, abordaże, itd. Teraz, kiedy przejmiesz statek, weźmiesz udział w większym pojedynku, który zaangażuje załogi obu statków. Do walki zostały prócz mieczy włączone także strzelby.

HomeLAN - Jakiego typu wyzwaniom będzie musiał stawić czoła bohater?
Zapowiada się na sztorm kapitanie...


Akella - XVII wiek był czasem nieograniczonych możliwości dla odważnego, rezolutnego kapitana. Ten koncept jest podstawą SD II i przewija się w całej tej zmiennopostaciowej grze. Na przykład system generacji questów był zrobiony tak, żeby przeanalizować twoją postać i wygenerować specjalną przygodę używając tych danych.

HomeLAN - Jakie inne ważne aspekty zostały poruszone w SD2 ?

Akella - By uczynić SD II jeszcze bardziej atrakcyjną od swojej poprzedniczki dodaliśmy:
- Możliwość przyłączania się NPC`ów i tworzenia małych grup i kontrolowanie ewolucji, rozwoju NPC, wraz z ich statkami i załogami
- Możliwość wzięcia udziału w bataliach morskich na ogromną skalę. Gracz nie tylko może wydawać rozkazy swoim sprzymierzeńcom i kompanom, ale także może zatapiać i przejmować statki wroga na własną rękę. Jeśli przewaga gracza będzie wystarczająco duża, wróg może się nawet poddać.
- Walka na lądzie przy użyciu szpad i pistoletów
- Możliwość zakradnięcia się do wrogiego miasta.
- Doskonalone AI które ma duży wpływ na trudność gry i na to jak wrogie statki (wrogie NPC) będą walczyć
- Mnóstwo szczegółów, które ulepszają grę w różnych aspektach

HomeLAN - Co możesz powiedzieć o engine SD II?

Akella - Pozwolił nam na stworzenie zapierającego dech w piersiach, trójwymiarowego środowiska i postaci, został stworzony po to, by dawać jeszcze bardziej realistyczną symulację zachowania morza. Ta grafika oferuje coś naprawdę nowego w generowaniu opartych na morzu gier, a także wykorzystuje różne nowoczesne technologie, nie będące bezpośrednio związane z morskim otoczeniem. Naprawdę musisz zagrać w tą grę… lub zobaczyć ja w akcji… by docenić jak świetnie wygląda. Zdjęcia nie oddają w pełni tego efektu.

HomeLAN - Jakie będą, jeśli w ogóle, różnice pomiędzy wersją na Xbox a PC?

Akella - Nie przewidujemy innych różnic, prócz sterowania i wyglądu interfejsu.

HomeLAN - Na jakim etapie tworzenia aktualnie jesteście i kiedy gra ujrzy światło dzienne?

Akella - Gra jest obecnie tuningowana i testowana. Planujemy wypuścić ją w przyszłym roku. Wkrótce będziemy mieli więcej informacji o dokładnej dacie premiery.

HomeLAN - Czy jest coś jeszcze, co chciałbyś powiedzieć o SD II?

Akella - Wierzymy, że Sea Dogs była mocną gra, w której wiele rzeczy zostało zrobionych dobrze. SD II jest nasza szansa ulepszenia tego zamysłu pod wieloma względami i dania fanom Sea Dogs i całej społeczności graczy unikalnego doświadczenia w zakresie role-playing. Wiele uwagi zostało poświęcone szczegółom SD II, takim jak 150 różnych modeli postaci, szkieletowa animacja, motion capture, prawdziwe, modele statków z tamtego okresu, itd. Naprawdę czujemy, że mamy szanse zrobić cos niezwykłego z SD II, dlatego postaramy się zadbać o każdy najmniejszy detal. Ta gra faktycznie ma potencjał, by stać się najlepszą grą piracką jaka kiedykolwiek powstała.

Gra zapowiada się bardzo ciekawie, ciekawe czy znajdę tyle czasu żeby wieść podwójne życie, pirata i redaktora ss-ng. Wywiad zamieściłem za zgodą pana Johna Callahama znajdujący się na stronie http://www.homelanfed.com/ Specjalne podziękowania Qarolce i Emillowi.


09     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : Sea Dogs 2