ZAPOWIEDŹ | 06
<< | ^ | >>




Panie i Panowie! Zapraszamy Państwa za kulisy Międzynarodowych Mistrzostw Polski teamów rajdowych. To niepowtarzalna okazja, by podejrzeć, co takiego szykują dla nas najwięksi przemysłu komputerowego w Polsce i poza jej granicami. Dzisiaj będziemy gościć w garażach zespołu Codemasters, pracującego nad kolejną odsłoną swego szlagowego produktu o nazwie COLIN MCRAE RALLY 3.0

FABUŁA?
COLIN 3.0 nie poszedł za trendem dorabiania grom rozbudowanej fabuły, popatrzmy więc co przygotowali dla nas autorzy. Właśnie podpisałeś 3-letni kontrakt z zespołem Ford Rallye Sport Team. Oczywiście, twoim pilotem znów będzie niezastąpiony Nicky Grist. Jak widać, jedyną innowacją jest przedłużenie rozgrywki do 3 sezonów. Wiele natomiast zmieni się w samych przygotowaniach do rajdu. Każdy z nich zaczyna się w strefie serwisowej.

Dachowanie czy nie ?

Załoga mechaników przygotowuje samochód, ustawiając zawieszenie, silnik i inne części Twojego Focusa na przyszłe odcinki. Jednakże, masz możliwość zajrzeć do nich i sprawdzić co robią, a także dokonać własnych poprawek - jeden ze skrinów pochodzi właśnie z serwisu.

PARK MASZYNOWY
To, że pracujemy dla Forda, nie ogranicza nas tylko do jeżdżenia Focusem. Poza nim do naszej dyspozycji oddano 11 ogólnodostępnych wozów (5 już znanych i kilka nowych, jak chociażby Fiat Punto Rally Car, czy Citroen 2CV Sahara... 2CV??), do tego dojdą jeszcze wozy uzyskane w nagrodę za postępy w grze. Z każdym autkiem będziemy mogli zrobić co nam się żywnie podoba. Pognieciona karoseria, uszkodzone podwozie, czy zawieszenie to przecież chleb powszedni każdego realnego i wirtualnego kierowcy.

Ach ta popularność

Twórcy obiecują, że nie tylko zostanie wiernie oddany wpływ dziur, rodzaju nawierzchni oraz przeszkód terenowych na prowadzenie samochodu, ale także realistycznie zniszczalne nadwozie z w pełni ruchomymi częściami.
Muszę przyznać, że w "dwójce" brakowało mi nieco odpadających elementów karoserii... same zderzaki i spojlery to jak dla mnie trochę za mało (w grze TOCA, zarówno w pierwszej, jak i drugiej części, można było rozwalić każdy kawałeczek wozu, z błotnikami włącznie, może poza dachem). Będziemy mieli także większy wpływ na otoczenie, nie powtórzy się więc sytuacja, kiedy to po uderzeniu w małe drzewko nasz bolid nie nadawał się do użytku, a drzewo nadal sobie stało, jakby nigdy nic.

PLACE ZABAW... DUŻYCH CHŁOPCÓW
Na Mistrzostwa Świata składa się 8 wyścigów, w sumie mamy do przejechania 56 odcinków. Świadkami naszych sukcesów (albo porażek :P) będą mieszkańcy Finlandii, Japonii, USA, Hiszpanii, Szwecji, Grecji, Australii i Wlk. Brytanii. Oczywiście, każda trasa to inna nawierzchnia (asfalt, szuter, śnieg, pył) i warunki atmosferyczne. Deszcz, mżawka, śnieg i mgła - będą miały wpływ na widoczność i zachowanie się samochodu, a przecież każda sekunda tutaj jest na wagę złota.

JAK W TO GRAĆ?
Co do trybów gry, to pewnym jest, że oprócz Mistrzostw, Multiplayer`a i pojedynczego wyścigu, zostanie zaimplementowany także tryb o mało oryginalnej nazwie "McRae - McRae". Według obietnic twórców ma to być Kariera w wersji Multi. Jeśli te obietnice znajdą potwierdzenie w rzeczywistości, to ja już widzę te ogólnopolskie rozgrywki Ligi CMR 3.0 ;D. W całej tej baryłeczce miodu musiała znaleźć się choć jedna łyżka dziegciu. Na wszystkie te atrakcje przyjdzie nam jeszcze jakiś czas poczekać. Premiera na PC zapowiadana jest dopiero na przyszły rok (konsolowcy za zachodnią granicą mogą się nią cieszyć już od pewnego czasu, a nasi od 6 listopada), a dystrybutorem będzie CD-Projekt.

Czysty, piekny zakręt ;)

Wymagania gry są jeszcze nieznane.

Cóż, czas naszej wizyty u Mistrzów Kodu nieubłaganie dobiega końca - chłopaki chcą jeszcze przetestować parę tajnych wozów, więc wasz korespondent został grzecznie wyproszony. W następnym odcinku zajrzymy do boxów teamu Techland Software Publisher i przyjrzymy się ich pracom nad XPand Rally. Kto wie, być może uda nam się przeprowadzić z nimi mały wywiad?
EMILL