ZAPOWIEDŹ | 05
<< | ^ | >>




Dla miłośników wirtualnych 4 kółek nadchodzą piękne czasy. Need for Speed: Hot Pursuit 2, Colin McRae 3.0 i Toca: Race Driver. Wszystkie są kontynuacjami gier cenionych i lubianych. Jednak najlepiej z nich zapowiada się nowa Toca.

Przygody pewnego kierowcy
Przygody pewnego kierowcy Spaliny snują się po asfalcie, silniki ryczą złowieszczo a opony piszczą z niecierpliwością, gotowe by pomknąć po rozpalonej do czerwoności nawierzchni toru. Promienie słońca odbijają się od wspaniałych sylwetek samochodów zmierzających powoli na pola startowe. Żar lejący się z nieba zmienia tor w zdradziecko falującą otchłań.

Obym tylko dojechał...

Gdy jeden z samochodów podjeżdża do stanowiska z numerem 3, zgromadzony tłum szaleje. Ryan McKane, młody debiutant, który mknąc z prędkością meteoru, przebojem zdobywa tory ToCA Touring Car, wychyla się z okna swojego auta, by pozdrowić najwierniejszych fanów. Jeszcze nie Mistrz Świata, ale już nie nieznany nikomu kierowca testowy sprzed kilku miesięcy; kariera Ryan'a nabiera teraz ogromnego przyśpieszenia, zmierzając nieuchronnie do spotkania z flagą w biało-czarną kratkę.
Musisz wykrzesać z siebie całą odwagę, wykorzystać wszystkie umiejętności i pasję prowadzenia samochodu, by razem z Ryan'em z nieopierzonego żółtodzioba stać się kierowcą rajdowym światowego formatu. Mijaj swoich przeciwników, stawaj twarzą w twarz z wyzwaniami, ciesz się z sukcesu i smuć się po porażce, ale przede wszystkim WYGRAJ!

Codemasters jak zwykle najlepsze
Oto co oferuje najnowsza odsłona gry:
- 42 światowej klasy samochody rajdowe i wyścigowe, m. in. Mercedes CLK, Alfa Romeo GTV i Viper GTS,
- 38 autentycznych torów i tras wyścigowych z całego świata, w tym Bathurst, Hockenheim i Silverstone,

Tak reklamują te opony, a ja już 3 raz musze je zmienić

- 13 międzynarodowych wyścigów mistrzowskich, w tym takie klasyki jak: DTM w Niemczech, V8 Supercars w Australii oraz Rajd Wielkiej Brytanii, - najnowocześniejsza symulacja jazdy samochodem, której realizm testowali profesjonalni kierowcy rajdowi. - intrygujący i wciągający scenariusz gry sprawia, że gracz identyfikuje się z postaciami (to brzmi prawie jak rpg :) ) - menu konfiguracji samochodu oferuje nam możliwość przeżycia niepowtarzalnej przygody za kółkiem. - definiowanie standardowe, realizm, widoczne uszkodzenia samochodów, stworzone dzięki komputerowemu systemowi FEM (to chyba najwierniejszy model uszkodzeń, z jakim przyszło mi się spotkać) wykorzystywanemu do analizy crash testów, wpływają na prowadzenie i właściwości jezdne samochodów. - jedyne w swoim rodzaju wyścigi "zderzak w zderzak", z możliwością udziału do 14 samochodów, z których każdy walczy od początku o jak najlepsze miejsce. - wprost fantastyczna grywalność - ToCA Race Driver zawiera aż 13 międzynarodowych wyścigów mistrzowskich.

Jeszcze 10 okrążeń do mety, a tu potrzeba wzywa... HELP!

- wspaniała oprawa muzyczna gry. Do udziału zaproszono wiele gwiazd światowego formatu. Pełna lista zostanie opublikowana wkrótce.
EMILL
Rozgrywki i wozy w nich występujące:
- Alfa Romeo 147
- Lexus IS200
- MG ZS
- Peugeot 406 Coupé
- Vauxhall Astra Coup
- Audi TT
- Mercedes CLK
- Opel Astra Coup

- Ford Falcon
- Holden Commodore
- Alfa Romeo GTV
- Mitsubishi Mirage
- Subaru Impreza WRX
- Toyota Chaser 2.0
- Chevrolet Cavalier Z24
- Dodge Neon Highline GT-R
- Daimler Chrysler Eagle Talon
- Toyota Supra
- Lotus Elise
- Chevrolet Corvette Z06
- Saab 95 Aero
- Proton Satria Gti
- DPRS T-230
- Subaru Impreza WRX
- Chevrolet Monte Carlo
- Marcos Mantis GT3
- TVR Tuscan Challenge
- AC Cobra 212 S-C
- Dodge Viper GTS-R
- Nissan Skyline GT-R R34
- Toyota Supra Mk4
- Dodge Charger
- Mini Cooper S
- Mitsubishi Lancer Evo VI GSR
- AC Cobra Mk4 CRS
- Chevrolet Corvette - 1978
- TVR Tuscan R
Imię i nazwisko: Ryan McKane
Wiek: 27
Cel: zostać niekwestionowanym mistrzem świata
Ojciec Ryan'a, Kyle był w młodości doskonałym kierowcą rajdowym. Ryan podziwiając Kyle'a, spędził całkiem szczęśliwe dzieciństwo podążając wraz z nim od wyścigów do wyścigów, aż do przedwczesnej śmierci ojca. Jako osiemnastolatek Ryan poszedł w jego ślady, zostając najpierw kierowcą testowym. Niestety, sławne nazwisko ojca nie pomogło mu przebić się do najlepszych teamów. Większość swego czasu spędzał głównie w niedoinwestowanych trzeciorzędnych drużynach, z tyłu stawki, nie odnosząc spektakularnych sukcesów, aż w końcu nawet z nich został wyrzucony. To był dla niego sygnał, by wziąć się wreszcie w garść i podjąć poważne wyzwania. Jednakże cały czas ciążyła mu świadomość, że musi udowadniać sobie, bratu Donnie'mu i całemu światu, na co go naprawdę stać. W tej sytuacji wybór wyścigów samochodów fabrycznych wydawał się posunięciem logicznym i nieuniknionym. Zapewniało mu to start bez obciążeń rodzinnych, ale także pole do rywalizacji z bratem i ojcem.

Imię i nazwisko: Donnie McKane
Wiek: 30
Cel: zdobyć Mistrzostwo Świata
Dla Donnie'go, starszego brata Ryan'a, wyścigi zawsze były całym życiem. Niczym ojciec, Donnie jest utalentowanym kierowcą marzącym o zostaniu Mistrzem Świata. Donnie'go zawsze łączyły bardzo bliskie związki i silne więzy z ojcem, a po jego śmierci przejął rolę opiekuna młodszego brata. Donnie bardzo troszczy się o Ryan'a, mimo, że nie zawsze to okazuje.

Imię i nazwisko: Melanie Sanchez
Wiek: 21
Cel: znaleźć nowy sens życia
Melanie została wychowana przez ojca 'Kubańczyka' Joe, który był nieciekawym indywiduum, ale w gruncie rzeczy dobrym ojcem. Kiedy przeprowadzili się do Ameryki Północnej, Kubańczyk Joe postanowił zatrudnić swoją córkę w kierownictwie swojej drużyny kierowców rajdowych. Po ukończeniu szkoły z wyróżnieniem, Melanie została jego osobistą asystentką, konsekwentnie przejmując coraz więcej obowiązków w firmie. Wychowując się w tym środowisku, Melanie czuła się na wyścigach jak ryba w wodzie. W konsekwencji, przywykła do męskiego otoczenia i nieokrzesanej brawury płci przeciwnej; zachowania w stylu macho w ogóle nie robią na niej wrażenia.

Imię i nazwisko: Bobby Scott
Wiek: 41
Cel: doprowadzić Ryan'a do udziału w mistrzostwach świata i wygrać
Wychowując się w rodzinie o tradycjach mechanicznych, wciąż bawił się starymi silnikami i gruchotami i niejako w sposób naturalny został mechanikiem. Po 25 latach pracy przy obsłudze technicznej czołowych drużyn rajdowych na całym świecie, Bobby postanowił wrócić do korzeni. Zawsze lepiej czuł się w środowisku samochodów fabrycznych. Historia zaczyna się, gdy Bobby zaczyna poszukiwania dobrej drużyny i świetnego kierowcy.

Tory:
Wielka Brytania: Brands Hatch, Donington Park, Knockhill, Oulton Park, Rockingham, Silverstone

Niemcy: Hockenheimring, Norisring, Nürburgring, Oschersleben

Australia: Adelaide, Bathurst, Canberra, Eastern Creek, Oran Park, Phillip Island, Sandown

USA: Bristol Speedway, Charlotte, Las Vegas, Mexico City, Sears Point, Vancouver

Francja: Dijon Prenois, Magny Cours, Włochy, Monza, Vallelunga

Japonia: Fuji, TI Circuit AIDA

Inne:
A1 Ring - Austria
Catalunya - Hiszpania
Mantorp - Szwecja
Zandvoort - Holandia
Zolder - Belgia