ZAPOWIEDŹ | 02
<< | ^ | >>



ICEWIND DALE 2

Gra ICEWIND DALE 2 jest od dłuższego czasu szumnie zapowiadana w sieci. Już 4 września będziemy mogli zweryfikować słowa panów z Black Isle, ale na razie przyjrzyjmy się co chcą nam zaoferować.
Akcja gry toczyć się będzie pokolenie po wydarzeniach z części pierwszej. Zostaniemy znów przeniesieni do Doliny Lodowego Wichru gdzie przyjdzie nam ponownie ocalić Dziesięć Miast. Przygodę zaczynamy w Targos, mieście, którego burmistrz zatrudnia naszą drużynę do zapobiegnięcia atakom hord orków, goblinów i żukoniedźwiedzi. Sytuacja szybko się komplikuje i nasi bohaterowie kolejny raz muszą chronić Dolinę Lodowego Wichru przed zagładą.

W drodze do sklepu czekało na nas wiele przeszkód

Gra będzie opierała się na trzeciej edycji DUNGEONS & DRAGONS co powoduje, że nie będziemy mogli bawić się drużyną z części pierwszej. Do dyspozycji zostanie oddana nam nowa rasa: Pół-Ork, oraz trzy nowe klasy postaci: Barbarzyńca, Mnich i Czarownik. W obrębie poszczególnych ras zostały poczynione kroki w celu ich zróżnicowania (pod-rasy). Przyjrzyjmy się dostępnym wyborom:
  • Krasnolud: Tarczy (standardowy), Złoty i Szary (Druegar);
  • Elf: Księżycowy (standardowy), Drow (Mroczny Elf) i Dziki;
  • Gnom: Skalny (standardowy) i Głębinowy;
  • Pół-Elf;
  • Pół-Ork;
  • Niziołek: Lightfoot (standardowy), Ghostwise i Strongheart (nazwy w języku angielskim, gdyż nie było znane jeszcze tłumaczenie);

    Wpierw walka o koszyk

  • Człowiek: Zwykły, Asimar i Tiefling.

    Autorzy planują również umieścić m.in. następujące zdolności:
  • Poznanie - Pozwala postaciom identyfikować magiczną broń, pancerze i inne przedmioty (Bard, Kapłan, Druid, Paladyn, Łotrzyk, Czarownik, Mag)
  • Oszustwo - Postacie otrzymują dodatkowe opcje dialogu mające na celu oszukanie potencjalnego przeciwnika (Bard, Łotrzyk, Czarownik, Mag)
  • Koncentracja - Pozwala na uniknięcie przerwania rzucanego zaklęcia (Bard, Kapłan, Druid, Mnich, Paladyn, Łotrzyk, Czarownik, Mag)
  • Dyplomacja - Postać może zyskać dodatkowe opcje dialogu mające na celu spowodowanie przyjaznej reakcji ze strony Bohatera Niezależnego [NPC] i ewentualne zaoferowanie pomocy. (Bard, Kapłan, Druid, Mnich, Paladyn, Łotrzyk, Czarownik, Mag)
  • Usunięcie niebezpieczeństwa - Usuwanie pułapek, wyłączanie innych niebezpiecznych urządzeń (Łotrzyk)
  • Krycie się - Ukrywa postać przed światłem. (Bard, Mnich, Łowca, Złodziej)
  • Zastraszanie - Postacie otrzymują dodatkowe opcje dialogu mające na celu zastraszenie NPC. (Barbarzyńca, Wojownik, Łotrzyk)
  • Wiedza: Rozpoznanie magii - Pozwala postaciom identyfikować magiczne zwoje i różdżki (Bard, Kapłan, Druid, Paladyn, Łotrzyk, Czarownik, Mag)

    A później o ostatni telewizor

  • Leśna wiedza - Pozwala na bezpieczne przeprowadzenie drużyny przez dzicz, bądź lodowe pustkowia (tylko Łowca).

    Twórcy zapowiadają również dostosowujący się do umiejętności gracza poziom trudności. Mamy odnaleźć ponad 100 ciekawych przedmiotów oraz użyć ok. 300 czarów. Tak jak w poprzedniej części będziemy musieli przekopać się przez hordy przeciwników, a wszystko to w oparciu o udoskonalony silnik Infinity. Jak będzie z fabułą zobaczymy w praniu, ale Icewind Dale miał być przede wszystkim niezłą zabawą, takim Diablo w klimatach Forgotten Realms. Poprzednia część została bardzo dobrze przyjęta przez graczy. Jak będzie teraz, czas pokaże, ale zapowiada się naprawdę dobra zabawa. Dodam, że w Polsce grę wydaje CD Projekt w cenie 99,90 złotych.

    Greg Gregorious