Zapowiedź - Full Spectrum Warrior: Ten Hammers
SS-NG #33 wakacje 2005
9






Michał "Ma'd" Lipkowski
PRODUCENT:   WYDAWCA:   GATUNEK:   WWW
    FULL SPECTRUM WARRIOR wprowadził znaczne zmiany do symulatorów taktycznych. Wszyscy gracze oczekiwali, że będzie im dane postrzelać, a nie jedynie dowodzić i wydawać rozkazy. FSW ledwo zdążył się zadomowić, a już firmy Pandemic i THQ zapowiadają wypuszczenie sequel'a. Akcja gry będzie toczyła się dokładnie w tych samych miastach, co w poprzedniej części.



Krajobraz urozmaicony zostanie jednak o bagna, piaszczyste pustynie oraz miasta na wzgórzach, i tak jak w poprzedniej części gra będzie bardzo dynamiczna, co wiąże się z natychmiastowym podejmowaniem decyzji.
Ułatwione zostało operowanie drużynami podczas gry. Jak wiadomo w FSW dysponujemy oddziałem Alpha i Bravo. W poprzedniej części nie było możliwe wydanie rozkazu grupie Alpha, gdy sterowaliśmy Bravo. Weźmy taki przykład. Drużyna Bravo podbiega do rogu budynku i wychyla się zza niego. W tym momencie możemy wydać polecenie Alpha, aby pobiegła w miejsce, które widzi Bravo. Można tez będzie poruszać się pojedynczymi żołnierzami. Kolejną innowacją są pojazdy. Często będzie dochodziło do sytuacji, w której wejdziemy w posiadanie np. Hammera. Teraz będziemy mogli wydać mu rozkaz by ostrzeliwał pozycje wroga. Kolejnym wspaniałym udogodnieniem są tak zwane precyzyjne strzały. Polega to na wymierzeniu (poprzez jednego żołnierza) do przeciwnika, który się ukrywa.


Dokonujemy tego poprzez trzymanie przycisku służącego do strzelania, gdy przeciwnik się wychyli, puszczamy przycisk, co równa się z wystrzeleniem pocisku przez naszego marines. Możliwe jest tez wysyłanie pojedynczego wojaka na zwiady, gdy zobaczy on przeciwnika wezwie resztę drużyny, w przeciwnym wypadku wróci szybko do swojego dowódcy. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest możliwość wchodzenia do budynków i ich przeszukiwania. Zdobyty budynek często posłuży nam za idealne miejsce do ostrzeliwania przeciwników znajdujących się na ulicy.
Modyfikacji poddane zostało również radio, możemy teraz poprosić o ostrzał artylerii bądź wezwać śmigłowce bojowe by ostrzelały one pozycje wroga. Doszlifowany został również tryb gry dla dwóch graczy. Tak jak w poprzedniej części jeden z graczy będzie mógł kontrolować jedna drużynę a drugi druga (tryb cooperative), jak i tryb polegający na walce między sobą. Podczas gry multiplayer będziemy mogli używać pojazdów, zarówno do transportowania żołnierzy jak i osłony ogniowej, gdy nasz wojak zostanie postrzelony, a nam nie uda się uratować mu życia, zawsze możemy poddać rekrutacji ludzi stojących na uboczach pola walki. Jednak owi rekruci będą dysponowali znacznie mniejszą siłą ogniową oraz celnością.
Jaki z tego morał? Każdy żołnierz jest cenny, zwłaszcza na polu bitwy.
Gra ta ma się ukazać w pierwszym kwartale 2006r na platformach takich jak: PS2 Xbox i PC.




Zapowiedź - Full Spectrum Warrior: Ten Hammers
SS-NG #33 wakacje 2005
9