Temat numeru - E3 - Enemy Territory: Quake Wars / F.E.A.R.
SS-NG #32 Czerwiec 2005
21






Piotr "Dude" Olzacki
    Porcja gorących zapowiedzi z E3.
  ENEMY TERRITORY: QUAKE WARS


Tego się chyba nikt nie spodziewał! Splash Damage pracuje nad kontynuacją hitu, jakim niewątpliwie był ENEMY TERRITORY. Na temat ET:QW wiadomo już dosyć dużo. Po pierwsze i chyba najważniejsze nowy ET opierał się będzie na enginie DOOM’a 3 wzbogaconym o MegaTexture, technologię, dzięki której gra nie będzie zżerała ogromnych zasobów pamięci.



Następną, dosyć poważną zmianą są inne realia rozgrywki, tym razem zamiast wojny pomiędzy Niemcami i Amerykanami będziemy brali udział w konflikcie ludzi i stroggów w bardzo odległej przyszłości. Do obrony i ataku dostaniemy także różnego rodzaju maszyny, zarówno lądowe i powietrzne! To co mogliśmy zaobserwować na trailerze było praktycznie namiastką całej gry, jednak to wystarczyło żeby osądzić jak te maszyny sprawują się w akcji- bardzo dobrze! Niezmieniony został też system rozgrywki. Grając w określonej kampanii zdobywamy XP i szkolimy własne umiejętności, do wyboru również mamy po 5 klas z obu ras (przypuszczam, że będą to te same klasy co w ET).



Na koniec trzeba też ze smutkiem powiedzieć, iż ET:QW ma być nastawione na zbijanie kasy. Czyli komercja górą, nie ma się jednak co dziwić, takiej gry za FREE nikt by urobił.
  F.E.A.R.


First Encounter Assault and Recon, czyli F.E.A.R. – najnowszy FPS ze stajni Monolithu. Z tego co można było zaobserwować z 13 minutowego gameplaya, można śmiało powiedzieć, że obok tego tytułu obojętnie przejść się nie da.



Gra prezentowałaby się dosyć standardowo gdyby nie dwie rzeczy- klimat i unikalne rozwiązania zastosowane w rozgrywce. Jeżeli chodzi o klimat, to przypominał będzie słynnego SILENI HILL’a, czy też japońskie horrory, w których ZŁEM była długowłosa mordercza postać. Jeden z motywów pokazanych na gameplayu wywarł na mnie takie wrażenie, że aż odskoczyłem od monitora, oczywiście ze strachu. Jeżeli zaś chodzi o nietypowe rozwiązania to rzeczywiście niektóre są zaskakujące, na przykład kopnięcie z wyskoku agresora, po czym strzelenie w niego z shotguna, gdy ten jeszcze leci po oddanym w niego ciosie. W grze również nie zabraknie trybu bullet time, który naprawdę świetnie się prezentuje (chyba jak zawsze, gdziekolwiek się nie pojawi).



Wspaniale także prezentuje się efekt fali uderzeniowej, czy różnych odbłysków, a nawet sposób wykonania szyb! Jest na co czekać i będzie co ugryźć, a co najważniejsze premiera już w czerwcu.
Temat numeru - E3 - Enemy Territory: Quake Wars / F.E.A.R.
SS-NG #32 Czerwiec 2005
21