-->\n" +"" ); noweOkienko.document.close(); noweOkienko.focus(); } //-->
  Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   05
          



„-Starzeję się zaczynam miewać skrupuły- mruknął Wiedźmin
- A no, zdarza się u starych - łuczniczka spojrzała na niego ze współczuciem - odwar z Miodunki pomaga a na razie kładź sobie poduszkę pod siodło
- Skrupuły -wyjaśnił poważnie jaskier - to nie to samo co hemoroidy...”

źródło: Tom 3 – „Chrzest Ognia”



(kliknij aby powiększyć)

SS-NG: Kiedy rozpoczęły się prace nad grą?

CDP RED: Właściwe prace nad grą rozpoczęły się we wrześniu 2003.

SS-NG: Nad jakimi projektami pracowali wcześniej twórcy Wiedźmina?

CDP RED: Członkowie naszego zespołu pracowali nad wieloma polskimi produkcjami (m.in. Gromem, Mortyrem, Modi i Nanna, Project Freedom, Pacific Heroes, Archangel, Gorky Zero).

SS-NG: Jak mistrz Sapkowski ustosunkował się do faktu, że tworzycie grę na podstawie Wiedźmina?

CDP RED: Pan Andrzej był nastawiony pozytywnie do naszego pomysłu, czytał też wstępną wersję scenariusza i był z niego zadowolony.

SS-NG: Czy system RPG gry będzie oparty na systemie Andrzeja Sapkowskiego? (Madej)

CDP RED: Mechanika RPG zastosowana w The Witcher to całkowicie oryginalny system stworzony przez nas na potrzeby gry komputerowej, z uwzględnieniem charakteru rozgrywki, głównego bohatera oraz klimatu świata. Nie wzorujemy się ani na „Oku Yrrhedesa” systemie napisanym przez Andrzeja Sapkowskiego, ani na „Wiedźminie: Grze Wyobraźni” wydawnictwa MAG, chociaż oba te systemy są nam dobrze znane.

(kliknij aby powiększyć)



SS-NG: Czy planujecie jakieś odejścia od realiów świata Wiedźmina, dla np. ułatwienia czy urozmaicenia rozgrywki? (Madej)

CDP RED: Absolutnie nie planujemy „odejścia” od realiów, co najwyżej uzupełnienia lub rozwinięcia. Co prawda gry komputerowe to zupełnie inne medium, jednak na szczęście autor pozostawił wiele niedopowiedzianych miejsc oraz sporo pola do manewrów – gdzie też możemy umieścić rozgrywkę bez uszczerbku dla realiów. Sądzimy, że fani nie będą zawiedzeni – cały czas staramy się utrzymać unikalny klimat i charakter prozy Andrzeja Sapkowskiego.

SS-NG: Czy fani, a może nawet fanatycy gry będą według Was usatysfakcjonowani poziomem odwzorowania ich ulubionego świata?

CDP RED: Dokładne odwzorowanie świata jest jednym z naszych głównych celów. Jesteśmy przekonani, że fani będą zadowoleni z ostatecznego rezultatu.

SS-NG: Książki posiadają bardzo oryginalny humor, czy i w grze doszukamy się sformułowań typu: „Bimber na zawsze zostanie bimbrem, pędzić go można nawet z szaleju, pokrzywy, rybich łusek czy starych sznurowadeł. Dawaj szklanice jaskier bo kolejka czeka” ? (Madej)

CDP RED: Na to pytanie jest jedna odpowiedź: oczywiście, że tak! Nie mamy wątpliwości, że twórczość Andrzeja Sapkowskiego zawdzięcza swą ogromną popularność w dużej mierze barwnemu językowi, błyskotliwym dialogom oraz dosadnemu humorowi. Dokładamy też wszelkich starań by tłumaczenie na angielski było najwyższej jakości i oddało całe bogactwo stylu ASa.

SS-NG: Dlaczego jako silnik gry wybraliście AURORE (silnik NWN)? CDP RED: Przy wyborze silnika kierowaliśmy się dostępnością narzędzi do tworzenia gier RPG, a jako że engine Neverwinter Nights miał bardzo rozbudowaną gammę owych programów, zdecydowaliśmy się na niego. Możliwości graficznych silnika nie braliśmy pod uwagę, bo wiedzieliśmy, że będziemy go od tej strony znacząco przebudowywać, co zresztą widać na screenach.

SS-NG: Czy planujecie wprowadzić jakieś nowości w systemie rogrywki? (Madej)

CDP RED: Zważywszy na fakt, iż głównym bohaterem nie jest człowiek ale wiedźmin – nadludzki mutant parający się eksterminacja potworów, zarazem mistrz miecza obeznany w magii – to można spodziewać się wielu nowości i niespodzianek. Tak niecodzienny bohater, o wyjątkowych cechach – wymaga specyficznego potraktowania, aby w pełni wykorzystać jego potencjał w rozgrywce. Dodatkowo unikalny charakter świata również prowokuje do licznych eksperymentów i szukania rozwiązań, które pomogą odróżnić The Witcher od sztampowych gier cRPG.

SS-NG: Gracz będzie mógł kierować jednym bohaterem, czy będzie miał do dyspozycji drużynę?

CDP RED: W Wiedźminie dostępny będzie tylko jeden bohater, którego personaliów jeszcze nie możemy zdradzić. Natomiast jeśli chodzi o drużynę, to jak wiadomo Wiedźmini są samotnikami i z reguły podróżują sami. Jednakże od czasu do czasu przyłączy się do nas jakiś NPC, z tym że sterowany będzie on przez komputer.
SS-NG: Jak będzie wyglądał system tworzenia postaci, oraz na ile będzie rozbudowany?

CDP RED: Jak wcześniej wspomniano w The Witcher rozpoczynamy już gotową postacią, zatem gracz nie będzie miał możliwości kreacji własnych bohaterów od zera. Niemniej w samej grze przewidujemy bardzo intensywny, różnorodny i niepowtarzalny system rozwoju, który z pewnością nie tylko zrekompensuje początkowy brak stworzenia postaci. Naszym priorytetem jest jak najwierniejsze oddanie unikalności bohatera również za pomocą systemu opisu jego zdolności oraz ich rozwoju.

(kliknij aby powiększyć)



SS-NG: Czy wiecie już kto będzie nagrywał ścieżkę dźwiękową do gry?

CDP RED: Ścieżkę dźwiękową do Wiedźmina tworzy Adam Skorupa, znany niektórym jako Scorpik. Adam ma za sobą duże doświadczenie w tworzeniu muzyki na potrzeby gier komputerowych, o czym mogliście się już przekonać grając choćby w Painkillera.

SS-NG: Jakiej ilości questów pobocznych może się podziewać gracz, oraz ile czasu będzie potrzebne na ukończenie gry?

CDP RED: Mimo, iż główna linia fabularna jest mocno rozbudowana to staraliśmy się umieścić w grze jak najwięcej questów pobocznych, w stosunku mniej więcej fifty-fifty. Dodatkowo pojawiać się będą generowane losowo ‘zlecenia wiedźmińskie’ – zadania zabicia lęgnących się okolicy potworów. Zaś co do czasu rozgrywki jesteśmy przekonani, że będzie dostatecznie długi.

SS-NG: Czy po porażce filmu nie boicie się robić gry o tej samej tematyce?

CDP RED: Nie obawiamy się tego. Naszą grę tworzy utalentowany zespół grafików, programistów i projektantów, którzy mieli już do czynienia nie z jedną grą komputerową. Sam scenariusz do gry pisze utalentowany zespół Sarmatii, odpowiedzialny między innymi za stworzenie papierowego RPG „Dzikie Pola”. Samego filmu zaś osobiście nie widziałem, więc wypowiedzieć się nie mogę.

(kliknij aby powiększyć)



„- O - powtóżył Zoltan
- Co? Gdzie?-spytał Jaskier
-O -Nie pleć jak papuga ! Co : O
- Rzeczka -wyjaśnił zoltan - prawy dopływ nazywa się O
-Aaa...
- Skądże znowu! -zaśmiał sie Percival - A wpada do chotli w górze rzeki . To jest O nie A.

źródło: Tom 3 – „Chrzest Ognia”


SS-NG: A teraz pytania co do planów wydawniczych. Na jakich platformach będzie dostępna gra?

CDP RED: Jak na razie w planach mamy tylko wersję Pecetową. Jest to nasz pierwszy projekt i nie chcemy od razu rzucać się na głęboką wodę, robiąc grę jednocześnie na kilka platform. Jeżeli Wiedźmin odniesie sukces na PC, będziemy ewentulanie rozważać możliwość konwersji np. na Xboxa.

SS-NG: . Planujecie zapewne wydać Wiedźmina nie tylko na polskim rynku. A więc gdzie? Zachód? Europa wschodnia?

CDP RED: Grę wydamy wszędzie tam gdzie będzie to możliwe, a więc na pewno w USA i całej Europie.

SS-NG: Czy planujecie zrobić otwarte betatesty?

CDP RED: Otwartych Beta Testów (w sensie takim, że wersja Beta dostępna dla wszystkich do pobrania) niestety nie planujemy. Kilku miesięczne testowanie gry odbywać się będzie w zamkniętym gronie pracowników firmy i ewentualnych osób z zewnątrz.

SS-NG: Na kiedy planujecie wydanie gry?

CDP RED: Gra z pewnością nie ukaże się w tym roku i nie będzie to również pierwszy kwartał roku przyszłego, więcej powiedzieć nie mogę.

SS-NG: Nad jakim dodatkiem do wiedźmina pracujecie? Co będzie w nim zawarte i dlaczego nie znajdzie się to np. w wersji podstawowej gry?

CDP RED: W chwili obecnej nie pracujemy nad żadnym dodatkiem do Wiedźmina, gdyż chcemy pierw ukończyć podstawową wersję gry. O dodatku ewentualnie zaczniemy myśleś w okolicach premiery, czyli w przyszłym roku.

„- Długo tu będziemy siedzieć? -spytał Jaskier
-masz tobie -mruknęła miliva - pytanie zadał. Rozejżyj się! Jak się nie obrócisz, tak żyć z tyłu.”

źródło: Tom 3 – „Chrzest Ognia”


Dziękujemy za rozmowę.


Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   05