-->\n" +"" ); noweOkienko.document.close(); noweOkienko.focus(); } //-->
  Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   02
                           

Kuba "Kyuba" Bujakowski






MATRIX ONLINE PRZESUNIĘTY

Nie ma to jak rozpocząć od „wesołego” newsa :P. Premiera najnowszego dzieła chłopaków z Monolith czyli MATRIX ONLINE została przesunięta na przyszły rok. A dokładniej na połowę stycznia. Nie jest to może jakaś specjalnie wielka obsuwa, ponieważ pierwotna premiera gry przewidziana była na listopad 2004 ale fani Matrixa na pewno będą niepocieszeni. Jako powód przesunięcia premiery jednego z najlepiej zapowiadających się MMORPGów ostatnich lat, programiści uznali za dużą ilość niedoróbek i bugów występujących w grze, które muszą poprawić żeby w przyszłości nie borykać się z żadnymi większymi problemami. Równocześnie z przesunięciem premiery MO przesunięta została data rozpoczęcia beta-testów. Według obecnych danych pierwsze testy wersji beta rozpoczną się na początku listopada i trwać będą do grudnia. Miejmy nadzieje, że więcej opóźnień premiery gry już nie doświadczymy.

UNREAL ENGINE 3.0 DOCZEKAŁ SIĘ SYNA

Od dawna już mówiło się już o tym, że BioWare po ukończeniu prac nad JADE EMIPIRE zamierza zabrać się za tworzenie zupełnie nowej i przełomowej jak na tą firmę gry. O owej grze tak naprawdę nie było wiadomo praktycznie nic aż tu nagle (ni stąd, ni zowąd) BioWare ogłosiło iż w swojej najnowszej produkcji zamierza wykorzystać Unreal Engine 3.0. Ile firma zapłaciła Epicowi za prawa do jego wykorzystania ciężko sobie wyobrazić ale pewnym jest, że gra którą ujrzymy będzie na pewno czymś wyjątkowym. BioWare postanowiło kupić UTE 3.0 po tym jak zobaczyli jego prezentację na Games Convention. Podobno byli pod takim wrażeniem, że jeszcze tego samego dnia rozpoczęli rozmowy z Epic na temat możliwości wykorzystania ich, przyznać trzeba, imponującego silnika. Co wyniknie z tej współpracy przekonamy się najwcześniej w trzecim kwartale 2005 roku. Pozostaje już tylko cierpliwie czekać na jakieś nowe informacje czy screeny z owianej mgłą tajemnicy gry.

CLOSE COMBAT: FIRST TO FIGHT


CLOSE COMBAT: FIRST TO FIGHT

Przeszedłeś już wszystkie FPSy o tematyce wojskowej i jeszcze ci mało? Wciąż pragniesz zabijać i wykonywać zadania swoich przełożonych? Jeśli tak to nadchodzi gra w sam raz dla Ciebie. Kolejna część CLOSE COMBAT przeniesie nas na bliski wschód, w realia prawdziwej, krwawej wojny. Dowodzić będziemy oczywiście, oddziałem czterech wyszkolonych żołnierzy, którzy będą nam całkowicie podwładni. Żołnierze Ci będą posiadać (jak zapowiadają twórcy) własną psychikę, przez co będą się zachowywać tak jak prawdziwi ludzie. Każdy z naszych członków będzie miał swoje morale, które będą modyfikowane w zależności od zaistniałej sytuacji. Gierka „pocinać” będzie na nowoczesny silniku graficznym gwarantującym takie atrakcje jak animacja twarzy czy dynamiczne oświetlenie. Co ciekawe: CLOSE COMBAT: FIRST TO FIGHT produkowane jest przy stałym udziale członków MARINES i w przyszłości posłuży ich szkoleniu. Premiera nie została jeszcze podana.

NAGŁÓWEK
TOP 10 IN UK
A oto i zestawienie 10 najpopularniejszych gier na konsole i blaszaka na wyspach brytyjskich z ostatnich 3 tygodni września:

1. THE SIMS 2
2. BURNOUT 3: TAKEDOWN
3. CONFLICT VIETNAM
4. RESIDENT EVIL OUTBREAK
5. SHELLSHOCK: NAM 67
6. THE SIMPSONS HIT & RUN
7. SPIDER-MAN 2
8. FIFA 2004
9. NEED FOR SPEED UNDERGROUND
10. WWE: DAY OF RECKONING

Jak widać tak jak zwykle rządzi SIMS tyle, że tym razem z cyferką „2” przy nazwie. Nihli novi...

ACT OF WAR: DIRECT ACTION


ACE OF WAR: DIRECT ACTION

Oparta na wydarzeniach które obecnie wstrząsają światem ACT OF WAR będzie strategią czasu rzeczywistego, która zagwarantuje ci emocje, których nigdy nie zapomnisz. Akcja gry kręcić się będzie wokół terrorystycznego ataku na Amerykę (nie mają ostatnio kumple Bind Ladena życia, oj nie mają :P). Za scenariusz odpowiedzialny będzie Dale Brown (taki nieco młodszy Tom Clancy – specjalista od militariów i współczesnego uzbrojenia). W ACT OF WAR pokierujemy wojskiem odpowiedzialnym za zwalczanie terroryzmu. Niestety samymi „agresorami” pograć sobie nie będziemy mogli. Autorzy gry bardzo chwalą sobie engine graficzny, który pozwoli nam oglądać akcje toczącą się na ekranie monitora zarówno z lotu ptaka jak i z „poziomu ulicy” oraz realistycznie odwzorowane uzbrojenie. Co ciekawsze, z tego co można przeczytać na oficjalnej stronie producentów w grze możliwe będzie niszczenie budynków, samochodów, drzew i wszystkich pozostałych elementów krajobrazu, które staną nam na drodze. Do przejścia będzie w sumie 15 rozbudowanych misji, składających się na główną kampanię gry. Oczywiście nie zabraknie też trybu multiplayer. Data premiery nie została jeszcze podana.

MMORPG NA SOURCE

Coś ostatnio nadeszła moda na sprzedaż engine’ów nowej generacji. Najpierw BioWare wyłożyło pieniążki na Unreal Engine 3.0, a teraz niejakie Smiling Gator Productions postanowiło wykupić od Valve ich słynny Source Engine. Informacja ta została niedawno potwierdzona przez samego Gabe’a Newella. Source Engine (dla niewtajemniczonych – silnik HALF-LIFE 2) zostanie użyty w MMORPGu o chwytliwej nazwie TWILIGHT WAR: AFTER THE FALL za której produkcje jest naturalnie odpowiedzialne studio SGP. Sieciowy RPG „Uśmiechniętego Aligatora” będzie trzecią grą chodzącą na silniku H-L 2. Wcześniej prawo do wykorzystania Source’a wykupili sobie Troika Games dla VAMPIRE THE MASQUARADE: BLOODLINES oraz Arkane Studios dla gry, o której programiści niestety nic nam nie wiadomo. Patrząc na to co się dzieje można dojść do jednego wniosku: W przyszłym roku na brzydkie graficznie gry na pewno narzekać nie będziemy :).

FULL SPECTRUM WARRIOR BEZ CENZURY

Informacja Prasowa
Jak poinformował CD Projekt, trwają prace lokalizacyjne nad grą FULL SPECTRUM WARRIOR. Dystrybutor gry ujawnił także, że polska wersja językowa będzie bardzo wierna oryginałowi, co oznacza, że gracze otrzymają produkt nieocenzurowany! FULL SPECTRUM WARRIOR to zespołowa taktyczna gra akcji, która ma rodowód w programie szkoleniowym stworzonym specjalnie na potrzeby Armii Amerykańskiej. Autorzy gry postawili na duży realizm rozgrywki, także w odniesieniu do zawartych w grze dialogów. Krótko mówiąc, członkowie naszego oddziału posługują się charakterystycznym żołnierskim slangiem. :-)* Gra FULL SPECTRUM WARRIOR zostanie wydana już 21 października, w polskiej kinowej wersji językowej i w cenie 99.90 PLN!
* - w grze będzie od „%#*!$” słów niecenzuralnych...

BATTLESTATIONS: MIDDWAY


BATTLESTATIONS: MIDDWAY

BATTLESTATSIONS: MIDDWAY oferowało będzie zupełnie nowe spojrzenia na powietrzną, morską oraz podwodną walkę. Gra nawiązywać będzie do słynnej wojny Japońsko-Amerykańskiej z 1942 roku. Gracze będą mogli pokierować zarówno samolotami, okrętami jak i łodziami podwodnymi. Gierka będzie miała charakter „rozrywkowy” więc wszystkimi pojazdami będziemy mogli pokierować za pomocą myszy i klawiatury – jeśli ktoś się spodziewał RTS’owego point & click to ten tytuł może już sobie odpuścić. W BATTLESTATIONS liczyć się będzie przede wszystkim refleks oraz skuteczne działanie. Gra oferować będzie dwie kampanie: dla Japończyków oraz Amerykanów, podczas rozgrywania każdej z kampanii weźmiemy udział w wielu ważnych i krwawych bitwach, nawet w tytułowej „bitwie o Middway”. Całość napędzana będzie całkiem niezłym autorskim enginem, który powinien się w tej grze bardzo dobrze sprawdzić. Premiera w pierwszym kwartale 2005 roku.

LECZMY SIĘ Z INTERNETU

Źródło: Wirtualne Imperium Gier
W Ełku założono ośrodek leczący uzależnienia od Internetu. Pomocą służyć będzie tu grono doświadczonych psychologów i terapeutów, opiekę nad całością sprawować ma Stowarzyszenie Katolicki Ruch Antynarkotyczny "Karan" z Elbląga. Na jego działalność z budżetu wojewódzkiego przeznaczono 100 tysięcy zł. Leczenie będzie bezpłatne - opłaci je NFZ.

DOOM THE MOVIE

Ruszyły prace nad filmem opartym na jednej z najsłynniejszych gier komputerowych - DOOM. Wiemy już, że reżyserią zajmie się nie kto inny jak nasz rodak Andrzej Bartkowiak. Człowiek mający na swoim koncie takie filmy jak „Romeo Musi Umrzeć” czy „Mroczna Dzielnica”. Główne role w filmie zagrają: Karl Urban (znany z roli Eomera w „Władcy Pierścieni”), Dwayne „The Rock” Johnson (słynny „Król Skorpionów”) oraz niedawno obsadzona w pierwszej znanej nam roli kobiecej Rosamund Pike (dziewczyna Bonda z „Die Another Day”). Fabuła będzie luźno nawiązywać do DOOM’a 3 i jak łatwo się można domyślić specjalnie skomplikowana nie będzie (w końcu to DOOM:P). Zdjęcia rozpoczną się już wkrótce. Film kręcony będzie w Amsterdamie oraz Pradze. Premiera planowana jest na wakacje 2005.

EMPIRE EARTH 2


EMPIRE EARTH 2

Pamiętacie EMPIRE EARTH? Strategię, w której rozgrywaliśmy misje dziejące się na przestrzeni kilku tysięcy lat? Na pewno tak. Przygotujcie się więc na jej „młodszego brata”. Według zespołu odpowiedzialnego za grę, będzie ona dosyć wierną kontynuacją poprzedniczki z wieloma nowymi jednostkami, budynkami oraz specjalnymi bonusami, które posiadała będzie każda z nacji. EMPIRE EART 2 będzie podobno dużo łatwiejsze w obsłudze od części pierwszej. Posiadało będzie kilka udogodnień, które znaczącą wpłyną na rozgrywkę. Dla przykładu: „tabelę przydziału ludności”, dzięki której będziemy mogli szybko i sprawnie rozdzielać obowiązki naszej społeczności czy intuicyjny system ulepszania budynków, który pomoże nam w wybraniu najodpowiedniejszej dla nas taktyki. Znaczącym zmianą ma także ulec tryb multiplayer, w którym gracze będą dla przykładu otrzymywali specjalne odznaczenia od adminów, jeśli w pojedynku wykażą się wyjątkową taktyką czy umiejętnościami. Ponadto gierka będzie posiadała nowy silnik graficzny oraz nagrane od nowa dźwięki. Premiery możemy spodziewać się w połowie 2005 roku.

POBÓR DO TROIKA GAMES

Źródło: Wirtualne Imperium Gier
W Kalifornii szukają ludzi do robienia gier. Konkretnie zaś gier RPG i szuka nie kto inny jak Troika, więc jeżeli ktoś chce pracować z kolesiami, którzy robili przy FALLOUT a potem już na własną rękę stworzyli ARCANUM i GRAYHAWKA, to ma naprawdę niezłą okazję. Chłopaki aktualnie pracują cały czas nad VAMPIRE THE MASQUARADA: BLOODLINES, sequelem znanego u nas REDEMPTION, ale są to już bardziej końcowe fazy produkcji, więc nowi pracownicy zapewne zostaną skierowani na jakiś inny ważny front pracy... Jaki? Nie wiadomo, ale to bardzo miło, że Troika dłubie już przy jakimś następnym cRPG, prawda? Informacje szczegółowe na temat stanowisk, wymagań i tak dalej znajdziecie pod adresem: www.troikagames.com/jobs.htm


  Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   02