NGC
Uwierzyć w ducha
Gamecube dostanie grę pt. Geist, określaną jako First Person Strategy. Posiłkując się mocą tytułowego ducha możemy przejmować kontrolę nad przedmiotami czy materią organiczną (czyli ludzie, zwierzęta).
Tutaj jednak jest trudniej, bo aby zawładnąć delikwentem trzeba go najpierw porządnie wystraszyć… No i czas pozostawania w jego ciele jest limitowany.
Nowa Zelda…
Ta wiadomość wstrząsnęła graczami – Link powraca do Hyrule! Zaprezentowany na E3 film wielu po prostu zmiażdżył… Dyskutuje się czy będzie to Wind Waker 2 czy też gra pod innym „szyldem”, ale jakie to ma znaczenie? Euforia. Tak można nazwać uczucie, kiedy widzi się Linka jadącego na Eponie (!!!) przez lokacje znane z Ocarina Of Time. Gdzieś w oddali zapada zmrok i armia ciemności szykuje się do ataku. Zachodzące słońce majaczy za chmurami – śpiesz się Linku, śpiesz. Urósł nasz kochany bohater.
I zmężniał. Wygląda teraz tak jak w Soul Calibur 2 (wersja NGC) a nie jak dzieciak z głową wypełnioną helem. Silnik gry ten sam, ale podejście jakby bardziej dorosłe. Kto wie, może wreszcie „zaliczymy” Zeldę? Znaczy grę, a nie…
…i nowy StarFox
Kolejny powrót do oldskula – Lis ze swoją brygadą is back. I to nie w jakiejś tam przygodówce, ale jedynie słusznej dla serii formie, strzelance. Znowu stoczymy gwiezdne boje w przestrzeni kosmicznej plus szykuje się nam również walka naziemna „wręcz”, czyli z rusznicą w lisiej łapie. Będzie dobrze.
Donkey Kong: Jungle Beat
Kojarzycie jeszcze Donkey Konga, tą grę muzyczną z bębenkami? To teraz ten kontroler przyda Wam się ponownie, tym razem jednak przyjdzie „odbębnić” przygody goryla w nowej platformówce. A jak? Tego nie wie nikt. Może rytmicznie naparzając otwarta dłonią w powierzchnię bębenków małpa nabierać będzie prędkości, aby po jednym, porządnym przywaleniu piąchą wyskoczyć w powietrze jak z procy i zwinąć banana… Może.
Tegoroczne E3 należało zdecydowanie do handheldów. Sony CE pokazało wreszcie Playstation Portable, przenośną konsolkę o mocy podobnej do PS2, a wnikając w trochę bliższe szczegóły…
PSP
Podstawową barwą konsolki jest czarna, lecz naturalnie będą dostępne także inne wersje kolorystyczne. Obraz o proporcjach 16:9, TFT LCD. Rozmiary: 170mm x 74mm x 23mm, waga: 260gramów. Wyświetlacz zdolny ukazać 16.77 milionów kolorów w rozdzielczości 480 x 272. PSP ma wbudowane wysokiej jakości głośniczki, wyjście słuchawkowe, można wyregulować jasność obrazu jak i siłę dźwięku.
Handheld obsługuje różnorodne porty/interfejsy jak np. USB 2.0 czy 802.11b (Wi-Fi) – bezprzewodowy LAN – za pomocą których możemy łączyć się z innymi urządzeniami (jak PC) oraz oczywiście użytkownikami PSP. Korzysta on także z dobrodziejstw „plastikowych pamięci” Memory Stick PRO Duo dzięki czemu możemy go zamienić np. w mp3 playera.
Nośnikiem wykorzystanym w urządzeniu jest UMD (Universal Media Disc). Na 60mm dysku może być upchnięte 1.8GB danych, tak gier jak i filmów (pierwszym zapowiedzianym obrazem na UMD jest Final Fantasy: Advent Children!) Zabezpieczenia? Unikalny klucz ID, 128bitowy klucz szyfrujący AES plus inne ID dla każdej konsolki.
Graficznie PSP wywołało na E3 taki szok, że pojawiły się plotki odnośnie prawdziwości projektu. Niektórzy obwołali handheld „ściemą”, gdyż konsolki przytwierdzone do standów testowych mogły być równie dobrze jedynie wyświetlaczami LCD podpiętymi pod Playstation 2. No cóż…
Co zapowiedziano: Death Jr., Ridge Racer, Medievil, Tony Hawk’s Pro Skater, NFL Street, NFS Underground, Tiger Woods, Gran Turismo 4, Wipeout, Dynasty Warriors, Ape Escape, Spider-Man 2, Metal Gear Ac!d, Devil May Cry, Viewtiful Joe, Twisted Metal
Nintendo DS
Nintendo przy Double Screenie postawiło raczej na innowacyjność aniżeli moc procesorów. Przede wszystkim, jak sama nazwa mówi, konsola ma dwa ekraniki w tym jeden dotykowy. Co nam to daje? W grach FPP na przykład na jednym ekranie mamy mapkę, na drugim to co widzi nasz bohater, albo dotykowy kokpit w przypadku strzelanek. Możemy też skorzystać z wirtualnej klawiatury – możliwości jest mnóstwo.
Z bajerów DS ma wbudowany mikrofon (gry głosowe w przyszłości?) oraz umożliwia bezprzewodowe łączenie się do 16 konsolek korzystając z IEEE 802.11 lub protokołów komunikacyjnych opracowanych przez samo Nintendo. Przewiduje się możliwość rozgrywki multiplayerowej, nawet jeśli nie wszyscy gracze mają cart z grą!
Nintendo jako nośnik używa czegoś na kształt Cartridge’a o pojemności do 1 gigabajta – zero dogrywania. DS ma również wbudowany port na Carty z GBA (czyli innymi słowy jest wstecznie kompatybilne), który najprawdopodobniej służyć może w przyszłości również jako port rozszerzeń.
Graficznie tytuły do tej pory pokazane prezentują poziom Nintendo 64. Niestety. Nawet nowy Mario to nic innego jak Mario 64 przystosowany do multiplaya. Nie oceniajmy jednak dnia przed zachodem słońca…
Co zapowiedziano: Dynasty Warriors, Metroid Prime: Hunters, Super Mario 64X4, WarioWare Inc, animal Crossing, Mario kart, Spider-Man 2, Dragon Ball Z, Megaman Battle Network, Viewtiful Joe DS, Gyakuten Saiban, Need for Speed, Bomberman, Frogger 2005, Mr. Driller, Final Fantasy Crystal Chronicles, Monster Rancher, Rayman
Metal Gear Solid 3
Szorty: Samurai Legend Musashi, czyli nowy, cell-shadingowy RPG od Square Enix; Burnout 3 już niedługo; Tom Clancy’s Ghost Recon 2 nadchodzi; Prince of Persia 2 w klimatach pirackich; automatowe Spikeout na Xboxa; Bójcie się Killer’ów 7-miu na NGC; Doom3 Xbox w 30 klatkach/s; Jak Jak’ów trzech tak i Ratchetów z Clankiem; W nowym GTA: San Andreas popedałujemy sobie; Mario gra w tenisa a Nintendo szykuje Rewolucję – nowa konsolka w drodze!