04     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : URU: Ages beyond Myst



Marek "Markinson" Napierała


Przed firmą Cyan Worlds stanęło nie lada zadanie. Po dwóch grach przygodowych Myst i jego sequelu Riven zdecydowali się oni stworzyć kolejną, trzecią już część opowieści. Zadanie tym bardziej odpowiedzialne, biorąc pod uwagę to, że poprzednie części sprzedały się w kilkunastu milionach kopii. Nikt nie chciał by zepsuć legendy... Bo to właśnie Myst był jedną z pierwwszych gier która dziesięć lat temu nakłaniała pierwszych graczy co kupna CD-ROMU. Była też pierwszą przygodówką która spopularyzowała widok z perspektywy pierwszej osoby w tego typu grach. Gdy czytacie te słowa gra powinna być już blisko znalezienia się na sklepowych półkach. Tylko czy będzie ona spełniała zadanie kolejnego obiektu przyciągającego kurz, czy też może kolejne pudełka będą wyruszały w podróż od stacji półka, pociągiem linii koszyk do stacji kasa?



TWOJE „D`NI” SĄ POLICZONE
Kilkanaście tysięcy lat temu osiedliła się na Ziemi cywilizacja D`ni. Rozwijała się ona dosyć prężnie w podziemiach. Na co należy zwrócić szczególną uwagę, to umiejętność którą posiadła owa cywilizacja. Owa umiejętność to tak zwana „Art Of Writing” czyli w wolnym tłumaczeniu „Sztuka Pisania”. Nie chodzi tu bynajmniej o to, że potrafili oni pisać, czynność bądź co bądź lepiej lub gorzej znaną kilkulatkowi. Sztuka ta polegała na odnajdywaniu połączeń z innymi światami – tak zwanymi „Ages” czyli po „naszemu” – „Wiekami”. Owa cywilizacja nie łączyła się ze światem tak jak większość Polaków korzystając z usług Telekomunikacji Polskiej (gdyby korzystali pewnie nie zaszli by tak daleko ;). Znaleźli do tego lepszą metodę – tak zwane „Linking Books” – „Księgi Łączące”. No i jak to czasami w świecie bywa cywilizację „D`ni” dopadł pewien syndrom, w Polsce znany jako „LUB CZASOPISM”. Po prostu w pewnym momencie zniknęła bez śladu. Jak już się z pewnością domyślasz, to Twoim zadaniem Graczu będzie rozwiązanie zagadki tajemniczego zniknięcia przy pomocy stowarzyszenia D`ni Reconstruction Council. W każdym z Wieków Twoim zadaniem będzie odnalezienie elementu pewnego symbolu w kształcie dłoni. Elementów łącznie jest siedem. Pomiędzy Wiekami będziesz się przemieszczał przy pomocy wyżej wspomnianych kasiąg.

Zagubiony we mgle


„LUBIĘ SPOTYKAĆ CIĘ Z DZIEWCZĘTAMI”
Jednak nie tylko Single Player został dany Graczom przez Niebiosa. Co prawda multi w przygodówce dla wielu graczy jest delikatnie mówiąc trudny do wyobrażenia, jednak jest możliwy. Będzie to polegało na grze online wraz z tysiącami innych graczy będziesz przeczesywał ruiny zaginionej cywilizacji, rozwiązywał zagadki i brał udział w wielu ciekawych przygodach. Brzmi ciekawie, tylko zapewne nie dla graczy z Polski L Mówiac krótko: po pierwsze koszty, po drugie łącza (choć tu uczciwie przyznajmy – jest coraz lepiej). System gry online był i jest obecnie poddawany testom mającym na celu stworzenie jak najlepszego wrażenia uczestnictwa w wirtualnym społeczeństwie, w sąsiedztwie Twoich przyjaciół. Do systemu na bieżąco będą tworzone uaktualnienia. dodające nowe przygody i łamigówki. Cała ta kolosalna machina jeszcze nie ruszyła. Ma zostać uruchomiona w najbliższym czasie. Konkretnej daty nie podano.

Budowle jak ze snu

CAŁY JESTEM W TRÓJWYMIAROWYCH SKOWRONKACH
Gra jak widac ze screenów będzie zrealizowana w pełnym 3D, świat stworzony przez autorów wygląda naprawdę nieźle. Będzie to też pierwsza gra z serii która pozwoli Ci oglądać Twojego bohatera z perspektywy trzeciej osoby! Tych którzy się wystraszyli uspokajam, że widok FPP też będzie dostępny.
Na samym poczatku gry będziesz miał mozliwość stworzenia własnego bohatera. Być może nie ma to aż takiego znaczenia w trybie Single Player, wyszukana aparycja może mieć większe znaczenie w trybie multi. Co ciekawe gra ta nie będzie posiadała jakiego kolwiek systemu zbierania i prechowywania znalezionych przedmiotów. Nie uświadczysz tutaj raczej zagadek typu – połącz patyk i rzemyk otrzymasz pejczyk :)
Co do łamigłówek to ich poziom trudności ma rosnąc w miarę rozwoju akcji. Na początku mają być dosyć łatwe, później coraz trudniejsze, na końcu gry łamigłówki mają być już dość powaznym wyzwaniem.
Gra może być trudna i zarazem irytująca dla nowych graczy. Podążając przez ruiny antycznej kultury będziesz zupełnie sam w obcym świecie. Nie będzie bohaterów służących radą lub podpowiedzią. Gra nnie będzie też posiadała wbudowanego systemu pomocy. Gracz chodzi od pomieszczenia do pomieszczenia i zastanawia się co ma robić dalej. Co wiecej o fabule będziesz się dowiadywał z porozrzucanych tu i ówdzie dzienników. Dla graczy którzy nie mieli wcześniej do czynienia z Mystem może być to kompletnie niezrozumiałe!

Piękno przyrody

“PAM PAM PA RAM PAM PAM”
W grze uświadczymy również przestrzenny dźwięk. Odgłosy wiatru, czy uruchamianych przez Ciebie maszyn mają być niezwykle wiarygodne. Swoistego smaczku dopdaje fakt iż przemierzając obcy świat będziesz wsłuchiwał się w muzykę skomponowaną przez znanego z Genesis - Petera Gabriela.

MYSTiczne pejzarze

“KONIEC WIEŃCZY DZIEŁO”
Gracze którzy kochają Mysta tak jak ja Command & Conquer i Half-Life bez mrugnięcia okiem wydadzą na grę blisko 50 dolarów co w dzisiejszych czasach, przy dzisiejszej konkurencji dla innych może być ceną zupełnie zaporową, przeświadczająca o powodzeniu gry na rynku. Na grę nie skusza się tez raczej Ci którzy z mystem nie mieli do czynienia a nawet jeżeli mogą jej nie ukończyć z powodu wspomnianych wcześniej trudności. Według zapowiedzi gra dla pojedyńczego gracza zajmie Ci od 10 do 15 godzin. Jeśli masz odpowiednio szybkie łącze i stać cię na dodatkowe opłaty za abonament to być może czeka Cię wiele niezapomnianych przygod i rozwiązanych zagadek czego Ci z całego serca Drogi Graczu życzę w nadchodzącym Nowym Roku :)
Informacje zaczerpnięte z tekstu, autorstwa Andrew Parka, któty to tekst pochodzi z serwisu GameSpot (www.gamespot.com). Tłumaczenie własne.


04     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : URU: Ages beyond Myst