10     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : Fifa 2004



Zbigniew "Emill" Pławecki


Poprzednie FIFY zazwyczaj wywoływały u fanów komputerowej piłki kopanej mieszane uczucia. Mimo, iż EA Sports dysponuje wieloma świetnymi i utalentowanymi koderami, a ich produkcje zawsze osiągają najwyższe miejsca na listach przebojów i w wynikach sprzedawalności, to jednak często seria ta boryka się z problemem żenująco niskiej AI. Tak niskiej, że dla wielu graczy nie stanowi żadnego wyzwania.



Według zapewnień autorów ta usterka ma w najnowszej edycji zostać wyeliminowana. Drużyny będą korzystały z różnych taktyk i strategii, w zależności od sytuacji na murawie. Przykładowo - jeśli zawodnik drybluje piłkę w środku pola, otaczający go obrońcy cofną się nieco by uniemożliwić mu wykonanie skutecznego podania. Ale staną się bardziej agresywni, jeśli tylko będą mieli okazję wypchnąć dryblującego poza linię boczną. Zawodnicy komputera będą także zdolni do podejmowania określonych działań w zależności od tego, gdzie w danej chwili znajdą się najlepsi gracze drużyny przeciwnej, a nawet będą się starać jak najszybciej do nich dotrzeć i odebrać im piłkę.

Prawdziwy cud współczesnej architektury

Innym aspektem gry, nad którym ciężko pracuje EA Sports jest fizyka gry i animacja piłkarzy.Sposób wykonywania podań jest mistrzostwem sam dla siebie, a zawodnicy, muszą się zdrowo napocić, żeby podać piłkę celnie i z odpowiednią siłą. Jeśli im się to nie uda, piłka szybko znajdzie się na wolnym polu, skąd błyskawicznie może ją zebrać przeciwnik.

Idź sobie, to moja piłka!

Gdy piłka dotrze do zawodnika z innej strony niż z przodu, on natychmiast wykona odpowiedni manewr, by ustawić ją sobie jak najwygodniej, będzie możliwe także podawanie do tyłu. Podobno do stworzenia komputerowego modelu zawodnika EA Sports wykorzystało aż pięciu zawodowych graczy - po to, by nie tylko dobrze oddać zachowanie pojedyńczego gracza, ale także całej grupy.
FIFA znana jest z pieczołowicie wykonanych cutscenek, nie gorzej będzie i w wersji 2004 a płynności animacji będzie jej mogła pozazdrościć niejedna gra.
W grze zobaczymy około 700 drużyn i 20 tysięcy graczy. Nie ma na razie żadnych potwierdzonych informacji, jakoby EA Sports miała udostępnić graczom edytory gry, ale zdradzono, że na zachowanie każdego gracza składa się 12 różnych parametrów.

Czy mrówki lubią futbol?
[a brałeś już dziś kropelki? :P - przy. Driz.]

W trybie kariery poprowadzimy wybraną drużynę przez wiele sezonów. Nie wiadomo jeszcze dokładnie ile ich będzie, ale zapytany o to rzecznik prasowy firmy powiedział, że z pewnością okres ten będzie można liczyć w dekadach.
W grze ważne będzie morale naszej drużyny, a najlepsi zawodnicy będą dysponować odpowiednio zwiększonymi zdolnościami - coś takiego widać było już w FIFA WORLD CUP 2002 (SS-NG #1) - byli to ci zawodnicy oznaczeni gwiazdką.

Stadion z punktu widzenia trenera

Na kilku stadionach będzie można usłyszeć oryginalny doping - EA zadało sobie trud skontaktowania się z kibicami największych klubów na świecie, by nagrać ich oryginalne okrzyki i przyśpiewki. Wygląda na to, że FIFA 2004 będzie obowiązkową pozycją w gro-tece każdego fana piłki nożnej - czy tak będzie naprawdę? Zobaczymy już niedługo.


10     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : Fifa 2004