Witam wszystkich lubiących cRPG. Wraz z Blendonem będę prowadził dla Was dział RPG. Nie jestem może specem, ale tak jak dla was, tak i dla mnie gry te dają możliwość przeniesienia się w światy inne od naszej szarej rzeczywistości. Może życie w takich realiach byłoby trudne, ale na pewno warto choć na moment zagłębić się i oderwać od rzeczywistości XXI wieku. Jest to mój pierwszy tekst (pewnie jak większości redaktorów tego zina), ale obdarzcie nas zaufaniem i bądźcie wyrozumiali. Jesteśmy graczami tak ja Wy, drodzy Czytelnicy. Miłego czytania.

Witajcie strudzeni wędrowcy w Karczmie pod Gupim Smokiem. Siadajcie, pożywcie się ciepłą strawą i pokrzepcie łykiem zimnego trunku. Zapraszam. Jeżeli chcecie opowiem wam historię z dawnych lat. Opowieść traktuje o wspaniałym roku 2002, który zapamiętany została jako czas wydania wielkich hitów cRPG. Posłuchajcie...
Któż z nas nie zna takich tytułów jak NEWERWINTER NIGHTS, MORROWIND, MIGHT & MAGIC 9, DUNGEON SIEGE, GOTHIC. W tym roku nie możemy narzekać na brak dobrych przygód. Rozwój technik komputerowych pozwala nam na zagłębianie się w coraz piękniejsze światy, ale przecież najważniejsza jest zawsze fabuła, a wszystkie (może poza DS) takową oferują. W MORROWIND wspaniale bawimy się zwiedzając piękny i olbrzymi świat. Możemy poruszać się zgodnie ze ścieżką fabularną, ale autorzy zostawili również możliwość wykonywania mnóstwa zadań pobocznych i szwędania się gdzie dusza zapragnie. Gra się wyśmienicie, fabuła wciąga niczym najlepsze grząskie pisaki i na pewno szybko się nie znudzi. Pomimo tego, że MORROWIND oferuje tylko rozgrywkę dla jednego gracza, nie ma czego żałować, jest super.
Dla lubiących granie po sieci Bioware przygotował NWN, grę już dostępną w Stanach. U nas ukaże się dopiero jesienią, ale jest na co czekać. Zagraniczne serwisy growe nie mogą się mylić wystawiając jej najwyższe oceny. Wszystkim zainteresowanym nie trzeba mówić co się będzie tam działo (inni poczytajcie zapowiedź Lady). Jest nie lada gratka dla wszystkich fanów nie tylko cRPG, ale także wszystkich lubiących dobrą sesję role-playing w realu. Gra bowiem daje nam możliwość stania się Mistrzem Gry i poprowadzenia "prawdziwej" sesji. Dla mnie jest to gwóźdź tegorocznego zestawienia cRPGowego.



Jeżeli jeszcze wam mało to zapraszam do DUNGEON SIEGE. Może gra nie powala fabułą (stary jak świat schemat "od zera do bohatera", ale przecież większość gier na tym się opiera), to jeśli lubicie zręcznościową zabawę w pełnym 3D i czadową muzyką, jest to wybór w sam raz. Świat gry jest pięknie wykonany, a silnik daje nam możliwość poruszania się na znacznych wysokościach, co robi naprawdę niezłe wrażenie. Choć po pewnym czasie gra może męczyć stałym uganianiem się po podziemiach, ale zawsze mamy możliwość pogrania ze znajomymi w sieci (oddzielne kampanie). Gra jest bardzo dobrze zrobiona i może brakuje jej polotu fabularnego, to zabawa jest naprawdę przednia. Wszyscy wiemy, że coraz więcej gier jest przygotowanych tylko z myślą o rozgrywkach sieciowych (MMORPG). Możemy pograć w świecie ULTIMY, czy w klimatach cyberpunka w ANARCHY ONLINE. W kolejce czeka już jedna z najbardziej oczekiwanych gier (sieciowych jak i w ogóle), a mianowicie STAR WARS: GALAXIES. Będzie to na pewno wielki hicior tak dla fanów tego uniwersum jaki i lubiących dobre cRPG. Jeżeli wspominamy o grach w produkcji, to nie można wspomnieć o kolejnej grze ze świata SW. KNIGHTS OF THE OLD REPUBLIC będzie grą dającą możliwość wcielenia się w Jedi bądź Sitha i przeżycia przygód w miejscach znanych miłośnikom SW. Zważywszy na fakt, że LucasArts zleciło produkcję tej gry firmie Bioware, możemy się spodziewać kolejnego hitu (ale dopiero na wiosnę 2003). Jeśli już o tytułach w produkcji nie można pominąć ICEWIND DALE 2, LIONHEART czy kolejnej części DEUS EX. Wszystkie te gry ukażą się w bliższej bądź dalszej przyszłości, lecz trzeba zauważyć, że dobrze się dzieje na naszym podwórku cRPG i nie możemy narzekać na brak tytułów naprawdę przednich. Pozostaje tylko grać, grać i grać...

Greg Gregorious